Opakowania przyszłości

Dział zarządzania Karl Knauer już dziś intensywnie analizuje społeczne trendy, bo to one odzwierciedlają oczekiwania konsumentów w niedalekiej przyszłości. Nowoczesne opakowania będą pełnić coraz więcej funkcji, a równocześnie będą produkowane w coraz bardziej wydajny sposób. Stoimy przed wieloma nowymi wyzwaniami, których realizacji aktywnie i z zaangażowaniem podejmujemy się wraz z naszymi partnerami.

Najważniejsze trendy:

1. Funkcjonalność:
Funkcjonalność wynika z zachowań konsumentów i ich wymagań wobec opakowań w codziennym użyciu. Przyjazne użytkowanie i łatwość obsługi to coraz ważniejsze cechy, które stają się istotnymi parametrami sukcesu opakowań jutra. Ponadto w opakowania wbudowywanych będzie wiele funkcji ochronnych i kontrolnych, jak np. oświetlenie, mierzenie temperatury, zintegrowane funkcje marketingowe i wiele innych.

2. Rozmiary opakowań:
Popyt na małe opakowania z materiałów nadających się do przetworzenia będzie rosnąć. Popularność niewielkich jednostek konsumpcyjnych wynika z demograficznych zmian w społeczeństwie oraz z rosnącej liczby gospodarstw domowych prowadzonych przez singli. To wszystko ma wpływ na konstrukcje opakowań, optymalizację logistycznego paletyzowania produktu i logistykę. Megatrend indywidualizacji będzie miał wpływ także na opakowania przyszłości.

3. Długotrwały rozwój i innowacje materiałowe:
Rosnąca świadomość społeczeństwa będzie prowadzić do dalszych ulepszeń w zakresie ochrony środowiska i długotrwałego rozwoju, na wszystkich płaszczyznach. Karl Knauer uchodzi za wzór w tych dziedzinach – prowadzenie działalności w sposób długotrwały to jedna z najważniejszych zasad filozofii naszego przedsiębiorstwa.

4. Optymalizacja łańcucha dostaw:
Dalsze innowacje będą wdrażane w zakresie usprawniania procesów, produkcji odchudzonej (Lean Production), a także elastycznego przepływu materiałów. Ważną kwestią pozostanie integracja z procesami naszych Klientów.

5. Wzornictwo:
Opakowanie odgrywa coraz większą rolę jako instrument prowadzenia marki, staje się sceną jej prezentacji. Decyzja o kupnie danego produktu przy sklepowej półce trwa zaledwie kilka sekund. Także w handlu internetowym wizerunek marki ma ogromne znaczenie w prezentacji produktu. Wzornictwo opakowania musi spełniać coraz więcej wymagań. Zespół ds. konstrukcji i designu firmy Karl Knauer jest partnerem wielu międzynarodowych rynków, którym doradza już na wczesnym etapie powstawania opakowania – we wszystkich tych kwestiach, dzięki którym już jutro Twoje opakowanie może zabłysnąć.