Nowa moc rozświetlania dla branży kosmetycznej
30.01.2019
Świecące opakowania firmy Karl Knauer KG podbijają nowe rynki
Prawdziwy blask piękna
25.01.2019
świecące opakowanie kosmetyków ze Szwarcwaldu otrzymuje nagrodę display Superstar Award 2019
Dział zarządzania Karl Knauer już dziś intensywnie analizuje społeczne trendy, bo to one odzwierciedlają oczekiwania konsumentów w niedalekiej przyszłości. Nowoczesne opakowania będą pełnić coraz więcej funkcji, a równocześnie będą produkowane w coraz bardziej wydajny sposób. Stoimy przed wieloma nowymi wyzwaniami, których realizacji aktywnie i z zaangażowaniem podejmujemy się wraz z naszymi partnerami.
Najważniejsze trendy:
1. Funkcjonalność:
Funkcjonalność wynika z zachowań konsumentów i ich wymagań wobec opakowań w codziennym użyciu. Przyjazne użytkowanie i łatwość obsługi to coraz ważniejsze cechy, które stają się istotnymi parametrami sukcesu opakowań jutra. Ponadto w opakowania wbudowywanych będzie wiele funkcji ochronnych i kontrolnych, jak np. oświetlenie, mierzenie temperatury, zintegrowane funkcje marketingowe i wiele innych.
2. Rozmiary opakowań:
Popyt na małe opakowania z materiałów nadających się do przetworzenia będzie rosnąć. Popularność niewielkich jednostek konsumpcyjnych wynika z demograficznych zmian w społeczeństwie oraz z rosnącej liczby gospodarstw domowych prowadzonych przez singli. To wszystko ma wpływ na konstrukcje opakowań, optymalizację logistycznego paletyzowania produktu i logistykę. Megatrend indywidualizacji będzie miał wpływ także na opakowania przyszłości.
3. Długotrwały rozwój i innowacje materiałowe:
Rosnąca świadomość społeczeństwa będzie prowadzić do dalszych ulepszeń w zakresie ochrony środowiska i długotrwałego rozwoju, na wszystkich płaszczyznach. Karl Knauer uchodzi za wzór w tych dziedzinach – prowadzenie działalności w sposób długotrwały to jedna z najważniejszych zasad filozofii naszego przedsiębiorstwa.
4. Optymalizacja łańcucha dostaw:
Dalsze innowacje będą wdrażane w zakresie usprawniania procesów, produkcji odchudzonej (Lean Production), a także elastycznego przepływu materiałów. Ważną kwestią pozostanie integracja z procesami naszych Klientów.
5. Wzornictwo:
Opakowanie odgrywa coraz większą rolę jako instrument prowadzenia marki, staje się sceną jej prezentacji. Decyzja o kupnie danego produktu przy sklepowej półce trwa zaledwie kilka sekund. Także w handlu internetowym wizerunek marki ma ogromne znaczenie w prezentacji produktu. Wzornictwo opakowania musi spełniać coraz więcej wymagań. Zespół ds. konstrukcji i designu firmy Karl Knauer jest partnerem wielu międzynarodowych rynków, którym doradza już na wczesnym etapie powstawania opakowania – we wszystkich tych kwestiach, dzięki którym już jutro Twoje opakowanie może zabłysnąć.