Opakowanie w formie zwoju z zabezpieczeniem przed kradzieżą nominowane do nagrody ProCarton Award 2020

Karl Knauer prezentuje zrównoważone opakowanie na skarpety

Przemyślane od początku do końca, innowacyjne opakowanie kartonowe na skarpety kompresyjne  marki Bauerfeind, zaprezentowane przez wyspecjalizowaną w produkcji opakowań firmę Karl Knauer ze Szwarcwaldu, zdobyło uznanie jury European Carton Excellence Award. W najważniejszym europejskim konkursie opakowań kartonowych firma Karl Knauer prześcignęła większość z około 100 nadesłanych propozycji: Chronione jako zastrzeżony wzór użytkowy rozwiązanie zostało umieszczone przez ekspertów na krótkiej liście propozycji, które zostaną poddane publicznemu głosowaniu.  W następnym tygodniu rozstrzygnie się, czy zrównoważone opakowanie w formie zwoju zdobędzie jedną z prestiżowych nagród. Po raz pierwszy w historii konkursu zwycięzcy zostaną uhonorowani podczas październikowej gali online.  

Na pierwszy rzut oka nie widać nawet, jak bardzo wyrafinowana jest konstrukcja opakowania do serii sportowych skarpet kompresyjnych marki Bauerfeind. Karl Knauer we współpracy z firmą Bauerfeind połączył w niej szereg rozwiązań, uzyskując efekt w równym stopniu zadowalający producenta, sprzedawców i klientów. Na szczególne wyróżnienie zasługują między innymi wbudowane zabezpieczenie przed kradzieżą, system rowków umożliwiających dopasowanie opakowania do różnych rozmiarów oraz różne możliwości zawieszenia. Wszystko jest wykonane z nadającego się w całości do recyklingu kartonu z certyfikatem FSC®.

Konstrukcja: Maksymalne zabezpieczenie przed kradzieżą
Punktem wyjściowym w pracach nad zastrzeżonym już wzorem opakowania było życzenie firmy Bauerfeind, wieloletniego klienta Karl Knauer, by w przeciwieństwie do większości innych producentów w branży sportowej nie stosować tworzywa sztucznego do zabezpieczenia towaru. „Dla firmy Bauerfeind było szczególnie ważne, aby opakować skarpety w taki sposób, by klient wprawdzie mógł ich dotknąć, ale nie dał rady ich wyciągnąć”, wyjaśnia Rita Schätzle, menedżer projektu w firmie Karl Knauer KG. To życzenie zostało zrealizowane dzięki innowacyjnej konstrukcji zwoju wyposażonego w zawiasy po obu stronach opakowania. Konstrukcja utrzymuje skarpety w opakowaniu, odsłaniając jednocześnie kolor i wzór oraz umożliwiając dotknięcie materiału. Jest to ważne, ponieważ pozwala klientowi ocenić jakość skarpet także przez dotyk. „Każdy, kto podejmuje decyzję, jakie kupić skarpety do wyczynowego uprawiania sportu, chciałby też wziąć je do ręki, aby przekonać się, jakie wrażenie robi ten materiał w zetknięciu ze skórą”, kontynuuje Schätzle.

Materiał: Zrównoważony, wysokiej jakości, zredukowany do minimum.
Klienci w punktach sprzedaży zwracają uwagę nie tylko na walory dotykowe zapakowanego towaru, lecz także na materiał opakowania: bez tworzyw sztucznych, ekologiczne i wykonane z kartonu opatrzonego certyfikatem FSC® – to od razu wyróżnia się pośród konkurencji nagminnie używającej plastiku.  Ze względu na nowatorski wygląd oraz zastosowany wysokiej jakości, odporny na zadrapania laminat z folii matowej opakowanie nie traci nic na atrakcyjności, nawet gdy klienci wielokrotnie wezmą je do ręki, by dotknąć zapakowanego w nim towaru. Równocześnie istnieje możliwość zadrukowania kartonu z zewnątrz i od środka, ponieważ dzięki swojej konstrukcji oferuje wystarczająco dużo powierzchni do zamieszczenia informacji o produkcie.  

Zawieszka: Ułatwia zawieszanie i odwieszanie w punkcie sprzedaży
Zawieszka, podobnie jak całe opakowanie, ma formę otwartą. Dzięki temu można nie tylko dotknąć skarpet, lecz z łatwością zdjąć je z półki. Specjalnie opracowana przez firmę Karl Knauer zawieszka Univers umożliwia prezentację w punktach sprzedaży, zarówno na wieszakach z jednym z drążkiem, jak i z dwoma drążkami. Bez problemu da się zdjąć opakowanie, nawet jeśli jest zawieszone na drążku w tylnym rzędzie. „Od zawsze naszą ambicją jest tworzenie opakowań, które przekonają do siebie wszystkich – producentów, sprzedawców i klientów”, wyjaśnia Rita Schätzle. „Dlatego bardzo nas cieszy, że nasze rozwiązanie dla firmy Bauerfeind zdobywa uznanie nie tylko na rynku, lecz także na poziomie międzynarodowych konkursów. Czy to wystarczy do zwycięstwa, dowiemy się za kilka tygodni, ale to sprawa drugorzędna.  Ważniejsze jest to, że po raz kolejny udało nam się pokazać, że karton potrafi sprostać nawet największym wymaganiom i stanowi prawdziwą, ekologiczną alternatywę dla tworzyw sztucznych”.