Kultura wdzięczności w czasach kryzysu

Opakowania prezentowe coraz popularniejsze

Podziękowanie jako oznaka szacunku i solidarności: w roku kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa podziękowania znów zyskują na popularności. Firma Karl Knauer (Biberach/Badenia), lider na niemieckim rynku w zakresie opakowań prezentowych, odnotowuje wzrost produkcji pudełek na prezenty. Obecnie trwają przygotowania do sezonu bożonarodzeniowego. Warto przy tym zauważyć, że znaczna część opakowań prezentowych, często w formie opakowań na butelki wina lub szampana, jest przewidziana na upominki wyrażające podziękowanie dla pracowników i klientów.

„Kultura wręczania prezentów ulega zmianie, wielu przedstawicieli przedsiębiorstw i gospodarki chciałoby w czasach kryzysu wyrazić swój szacunek wobec pracowników, kolegów i klientów. Okazje do podziękowań w trakcie pandemii wydają się stopniowo zwiększać wraz ze zbliżającym się końcem roku i okresem bożonarodzeniowym”, tak wyjaśnia wzrost obrotów na rynku prezentowym Thomas Schultheiß, Key Account Manager w firmie Karl Knauer. „Pod koniec roku menedżerowie analizują, kto w czasie kryzysu wykazał się pozytywnymi działaniami – np. w zakładach pracy, szpitalach, domach opieki i domach seniora, w instytucjach i organach administracyjnych. Podziękowania dla klientów i dostawców w formie upominku, na przykład elegancko zapakowanej butelki  wina lub szampana, cieszą się popularnością, są zgodne z zasadami Compliance, a ich realizacja jest możliwa przy akceptowalnych nakładach. Co więcej, prezenty takie jak regionalne wina, szampany czy inne napoje alkoholowe pokazują wsparcie dla lokalnych producentów!

Edycje specjalne lub indywidualne projekty opakowań prezentowych

Możliwości indywidualnego zaprojektowania wysokiej jakości pudełek na prezenty są coraz większe. Producenci opakowań prezentowych, jak Karl Knauer, odnotowują duże zainteresowanie zindywidualizowanymi wariantami z własnym logo, szczególnie w segmencie opakowań napoje. Dużą popularnością cieszą się także edycje specjalne z wyszukanymi wariantami wzornictwa, jak twierdzi Thomas Schultheiß. „Oferta jest coraz bardziej atrakcyjna, nawet przy niewielkich nakładach. Wieloletnie doświadczenie, ugruntowane rozeznanie w branży napojów i znajomość aktualnych trendów – czy to w dużym koncernie czy spółdzielni winiarskiej: wiemy, czego potrzebuje rynek – to sprawdza się także w czasach kryzysu”.