Opakowanie w stylu dżungli zdobyło złotą nagrodę Deutscher Verpackungspreis 2020

Karl Knauer KG inspiruje wizjonerów swoim pomysłem na opakowanie

Wyjątkowo piękne opakowania nie tylko transportują zawarty w nich produkt, ale także oczarowują nas i przenoszą w inny świat. W przypadku ASAHEGO opakowanie zabiera nas do dżungli w Nowej Gwinei i opowiada niezwykłą, prawdziwą historię o odkryciu niemal zapomnianej, przekazywanej jedynie z ust do ust magicznej recepty na piękno. Historię tę w poruszający sposób odzwierciedla pudełko-diorama do prezentacji ASAHEGO. Ten luksusowy kosmetyk wytwarzany przez The Creammaker jest dostępny w wersji limitowanej.

Wielowymiarowe doświadczenie podczas rozpakowywania, narracja „z głębi dżungli” oraz emocjonalna inscenizacja produktu, wykreowana przez Antje Urbe (The Creammaker) i Joachima Maatza (Maatz Design), przekonały jury i doprowadziły do zwycięstwa w kategorii projekt i uszlachetnianie.

Firma Karl Knauer jako trzeci partner kreatywny w tym zespole może cieszyć się z wyróżnienia w międzynarodowym, wielobranżowym i uwzględniającym różne materiały konkursie – Deutscher Verpackungspreis – który jest objęty patronatem Federalnego Ministra Gospodarki i Energii, Petera Altmaiera.

Magiczny klimat dżungli. Idealna inscenizacja i bezpośrednie doświadczenie:

Sabine Kuegler, współzałożycielka The Creammaker, znana także jako „dziecko dżungli”, dorastała w nieodkrytym w tym czasie plemieniu Fayu w Papui Zachodniej. Przy produkcji kosmetyków wykorzystuje swoją wiedzę z dzieciństwa, przekazywaną z ust do ust przez rodowitych mieszańców dżungli, przekładając ją na język ekskluzywnych produktów. ASAHEGO składa się w 100 procentach ze składników roślinnych i obiecuje efekt znaczącego odmłodzenia skóry. Aby zaakcentować pochodzenie i filozofię ASAHEGO, zaprojektowano pudełko-dioramę, która we współpracy ze specjalistami z firmy Karl Knauer została przekształcona w wyrób gotowy do produkcji seryjnej.

Proces rozpakowywania, który jest podróżą w głąb dżungli, zaczyna się od otwarcia zapieczętowanej banderoli. Nazwa produktu „ASAHEGO” jest na niej delikatnie wygrawerowana laserem, a zawartość opakowania trudno odgadnąć. Po zdjęciu banderoli pudełko-diorama do prezentacji ukazuje się w pełnej krasie. Za kurtyną z roślin, zrealizowaną w formie czterech płaszczyzn, spoczywa pojemniczek z bambusa, w którym znajduje się ręcznie przygotowany krem. Misternie wykonany pojemniczek oraz dołączona szpatułka są bezpiecznie unieruchomione wkładem z nadrukiem po obu stronach. Ten kartonowy wkład potęguje wrażenie głębi i służy do stabilizacji opakowania. Jednocześnie stanowi ramę nośną, za pomocą której można wyjąć pudełko z kartonu. Pod spodem znajduje się równie starannie zaprojektowana i wykonana broszura informacyjna. Zawiera ona niezwykłą historię odkrycia ASAHEGO w dżungli.

100% natury – także w opakowaniu

Skoro ASAHEGO składa się w 100% z roślin, także pudełko do prezentacji zostało w 100% wyprodukowane z odnawialnego, nadającego się do recyklingu papieru i kartonu. Wysokiej jakości niepowlekany materiał kartonowy pozwala na wzrokowe i dotykowe doświadczanie kosmetyku. Chociaż szkoda by było to zrobić: opakowanie w całości nadaje się do recyklingu, dzięki czemu spełnia założenia The Creammaker – aby być luksusową marką o wysokim poziomie świadomości ekologicznej.
„Cieszymy się, że jury doceniło koncepcję opakowania jako całości i doceniło emocjonalne wrażenie, jakie powstaje przede wszystkim podczas rozpakowywania. Emocje te podkreślają kluczową rolę opakowań – szczególnie przy wprowadzaniu nowych marek i produktów”, wyjaśnia Martin Glatz, kierownik ds. sprzedaży, marketingu, badań i rozwoju członek kierownictwa spółki Karl Knauer KG.