Karl Knauer rozświetla okładkę magazynu Porsche

Gotowi, do startu, start! Zielone światło dla najszybszego samochodu sportowego z napędem hybrydowym na świecie

Krąg posiadaczy superszybkiego samochodu sportowego Porsche 918 Spyder jest starannie dobierany. Jest to z jednej strony spowodowane ceną auta, które jest ikoną wśród samochodów sportowych, z drugiej zaś tym, że model 918 został wyprodukowany jedynie w kilku egzemplarzach. Równie spektakularne jak osiągi i krąg klientów samochodów wyścigowych ze Stuttgartu jest trzecie wydanie magazynu Porsche 918 Spyder Circle Periodical, które zrealizowała w Stuttgarcie firma Karl Knauer KG we współpracy z firmą buch exklusiv GmbH na zlecenie agencji ECD GmbH & Co KG oraz agencji podróżniczo-eventowej Pure Travels GmbH. 
Po aktywowaniu, na tytule pojawia się magiczny efekt „infinity” i zaczyna on intensywnie świecić barwą acid green, co sprawia, że osoba patrząca wpatruje się w niego jak zaczarowana. Możliwość uzyskania takiego optycznego efektu głębi w przypadku niesamowicie płaskiej powierzchni kreacyjnej można uznać za interesujący impuls dla wielu zastosowań w punktach sprzedaży lub na targach. 

Ultrapłaska technologia high-tech dla niespotykanego dotąd efektu głębi
Po środku czarnej okładki, o typowej dla samochodów sportowych strukturze karbonowego materiału, na okrągłej srebrnej powierzchni widnieje biały numer 918. Na pierwszy rzut oka aktualne wydanie magazynu, który co roku otrzymuje każda osoba należąca do kręgu posiadaczy Porsche 918 Spyder, prezentuje się zatem bardzo niepozornie. Ale tylko na pierwszy rzut oka. Po naciśnięciu nadrukowanego na okładce przycisku „ACTIVATE” za numerem „918” rozpoczyna się magiczne świetlne widowisko w kolorze acid green. Kolor ten można znaleźć także na Porsche 918 Spyder, mianowicie jako standardowy akcent na talerzu hamulca, tylnej stronie lusterek bocznych oraz oznaczeniu modelu z tyłu samochodu. Wyjątkową rzeczą jest efekt głębi „infinity”, który specjaliści w dziedzinie opakowań Karl Knauer nadali okładce o grubości 6 milimetrów. Efekt daje wrażenie nieskończonego odbicia, podobny do tego w gabinecie luster.

„Cały czas rozwijamy nasze kompetencje w obszarze smart LEDs i inscenizacji świetlnej i cieszymy się, że możemy w ten sposób zdobywać nowe segmenty rynku”, mówi Jürgen Knapps, kierownik ds. klientów kluczowych w firmie Karl Knauer. „Światło zaczyna odgrywać jeszcze większą rolę, szczególnie tam, gdzie nasi klienci chcą osiągnąć wyjątkowy efekt zaskoczenia, elementy świetlne oferują nowe, kreatywne możliwości. Po zrealizowaniu różnych projektów opakowań mogliśmy teraz po raz pierwszy udowodnić swoją wiedzę specjalistyczną na przykładzie okładki magazynu – i to od razu na okładce Porsche 918 Spyder, z czego oczywiście jesteśmy bardzo dumni”. 

Inscenizacja świetlna ze zrównoważonym rozwojem w tle 
Specjaliści w dziedzinie opakowań ze Szwarcwaldu dosłownie prześcigają się – jak swego czasu firma Porsche przy modelu 918 Spyder – w postępach nad swoją technologią świetlną. Są przy tym zorientowani na przyszłość, kierując się zasadą „Made in Germany”. Podobnie jak w przypadku samochodu sportowego, który wyróżnia się tym, że z napędem hybrydowym osiąga maksymalną prędkość 345 km/h przy zużyciu paliwa wynoszącym 3,1 litra na 100 km, tak firma Karl Knauer wyróżnia się efektywnością swoich rozwiązań. Powierzchnię koncepcyjną dla technologii HiLight – smart LEDs® firmy Karl Knauer, przy zastosowaniu której zrealizowana została okładka magazynu, ograniczono do absolutnego minimum a mimo to udało się uzyskać niespotykany nigdy przedtem efekt głębi „infinity”.

„Naszym celem jest oferowanie wszystkim klientom rozwiązań, dzięki którym mogą oni wkomponować efekt świetlny w każdy rodzaj opakowania z papieru, kartonu czy tektury falistej. Niezależnie od tego, czy są to niewielkie świetlne akcenty czy złożone choreografie LED-owe – mamy kompetencje i doświadczenie w szybkiej i sprawnej implementacji tego typu projektów. Ten „efekt wow” tworzy istotną dla punktów sprzedaży wartość dodaną, dlatego zapewne już niedługo będziemy widywać zaskakujące świetlnymi detalami opakowania choćby w drogeriach”, przewiduje Jürgen Knapps.