Firma Karl Knauer zdobywa nagrodę WorldStar Award

W trzech kategoriach w światowej czołówce

To właśnie za sprawą dwóch innowacyjnych, świecących opakowań firma Karl Knauer KG wywołała entuzjazm wśród jurorów międzynarodowej nagrody WorldStar Awards 2019. Dzięki świecącej etykiecie Coca-Coli specjaliści w dziedzinie opakowań z Biberach zwyciężyli w kategorii „napoje”. Dodatkowo pracownicy firmy Karl Knauer odpowiedzialni za ten sukces mogą cieszyć się wyróżnieniami w segmentach „Luxury” i „Others”. W tym przypadku na podium błyszczało spektakularne opakowanie nawiązujące do „Czarnej Pantery” z podświetleniem HiLight, które zostało zamówione przez PepsiCo, a stworzone i wykonane przez firmę Karl Knauer.

Do ubiegania się o nagrodę WorldStar Award od roku 1970 dopuszczane są jedynie te opakowania, które zdobyły wcześniej ważną nagrodę krajową lub regionalną. Aby opakowanie zostało docenione przez międzynarodowe jury, musi wyróżniać się jako niepowtarzalne w swojej kategorii i segmencie rynku, a także być wykonane lepiej niż podobne produkty.

OLED – Świetlista przyszłość
Za sprawą stworzonej dla Coca-Coli etykiety na butelkę firma Karl Knauer zdobyła w ubiegłym roku nagrodę German Design Award, German Innovation Award oraz Niemiecką Nagrodę Branży Opakowań. Efekt świetlny etykiety aktywowany przez naciśnięcie nadrukowanego znaku „Play” jest tak silny, że widać go nawet w świetle dziennym i przyciąga spojrzenia wszystkich osób znajdujących się w pobliżu. Jest to możliwe dzięki drukowanym, elastycznym, organicznym diodom elektroluminescencyjnym (OLED), które nie tylko mają wyjątkowo skuteczny potencjał reklamowy, ale są także bardzo trwałe i bezpieczne dla środowiska. Etykieta została zrealizowana przez firmę Karl Knauer wspólnie z INURU GmbH, która opracowała i opatentowała technologię OLED.

Wielkie kino w PepsiCo i studiu filmowym Marvel Studios
Gdy do kin trafił filmowy hit „Czarna Pantera”, firma Karl Knauer stworzyła dla PepsiCo z Nowego Jorku i studia filmowego Marvel Studios z Los Angeles opakowanie, które w niedługim czasie stało się centrum jednej z odnoszących największe sukcesy międzynarodowej kampanii reklamowej. Wystarczy wziąć do rąk to czarne pudełko, by dowiedzieć się, dlaczego – wyznacza ono bowiem kierunek, w jakim w przyszłości podąży branża, jeśli chodzi o design produktowy i opakowanie produktu. Już od zewnątrz uszlachetniany lakierem UV 3D czarny karton naturalny pod względem wizualnym i w dotyku kojarzy się z afrykańskim wydźwiękiem filmu „Czarna Pantera”. Po otwarciu wyszukanego, zamykanego na magnesy pojemnika widoczna jest prezentowana niczym bohater filmowy puszka z napojem, umieszczona na podeście na środku przestronnego kokpitu statku kosmicznego. Po naciśnięciu logo Czarnej Pantery uruchamia się 20-sekundowa choreografia świetlna, która w widowiskowy sposób prezentuje herbatę mrożoną PepsiCo „Brisk” skąpaną w ultracienkich promieniach światła technologii HiLight – smart LED®.

„Oczywiście bardzo cieszymy się z tego, że to właśnie te dwa produkty pozwoliły nam zdobyć najważniejsze na świecie nagrody w branży opakowań. Nasze świecące opakowania naprawdę przykuwają uwagę wszystkich w punkcie sprzedaży, czyniąc z produktu coś kompletnie wyjątkowego”, wyjaśnia Martin Glatz, kierownik sprzedaży i działu Badań i Rozwoju w firmie Karl Knauer KG. „Zauważamy bardzo wyraźnie, że coraz więcej branż przechodzi na świecące opakowania i otrzymujemy zapytania z całego świata.”