Prawdziwy blask piękna

świecące opakowanie kosmetyków ze Szwarcwaldu otrzymuje nagrodę display Superstar Award 2019

Na europejskich targach z branży komunikacji wizualnej viscom, które odbyły się w połowie stycznia, stworzona przez firmę Karl Knauer dla szwajcarskiej marki kosmetyków premium „elline Switzerland” seria świecących pudełek składanych została wyróżniona nagrodą display Superstar Award 2019. W kategorii „opakowanie” najwyżej oceniono kompleksową koncepcję opakowania, która w wyjątkowy sposób odzwierciedla nazwę marki „elline”, co tłumaczy się jako „świecąca”.

Branża kosmetyczna, która znana jest z tego, że dba o luksusowy wygląd produktów, nabrała jeszcze więcej blasku. Firma Swiss Premium Cosmetics AG jako pierwsza w tym segmencie rynku wykorzystała bowiem nowe możliwości, jakie daje użycie światła na opakowaniu lub w jego wnętrzu. Specjaliści ze Szwarcwaldu w dziedzinie opakowań, którzy odpowiedzialni są zarówno za elegancki efekt podświetlenia, jak i za skomplikowaną konstrukcję oraz wysokiej jakości wykończenie pudełek, stworzyli rozwiązanie, dzięki któremu spełnianie składanej przez markę obietnicy o „rozświetleniu cery” rozpoczyna się już w punkcie sprzedaży. Podczas otwierania opakowania kosmetyków przeciw oznakom starzenia z kolekcji „Treasures of Youth” napis z tą właśnie nazwą zaczyna jasno świecić. Jeszcze bardziej spektakularnie będzie się prezentował topowy produkt z tej linii, 24k Lifting Serum, w którym pływają prawdziwe złote kryształy. Otwarcie opakowania prowadzi do powstania w jego wnętrzu efektu świetlnego – podświetla się wewnętrzna strona ułożonego na zamszu flakonu. Wraz z zamknięciem opakowania tajemnica młodzieńczej cery użytkowniczki zostaje ponownie ukryta w mroku.

Błyszczące rozsuwane pudełko w kolorze ciepłego złota zostało wykończone perfekcyjnie ze sobą współgrającymi elementami: folią kaszerowaną, podwójną warstwą folii zgrzewanej oraz odpornym na działanie promieni UV lakierem matowym, a także opatrzone filigranowym, tłoczonym laserowo napisem „Treasures of Youth”.

„Oczywiście bardzo cieszymy się z wyróżnienia otrzymanego za serię tych wyjątkowych pod każdym względem opakowań. Uznanie w środowisku branżowym jest dla nas największą nagrodą, gdyż właśnie w przypadku tych produktów mogliśmy w pełni popisać się swoimi kompetencjami zarówno w zakresie technologii świetlnej, jak i konstrukcji oraz wykończenia”, wyjaśnia Bernd Wussler, Key Account Manager w firmie Karl Knauer KG, która miała znaczący udział w tym projekcie.