Nowy wymiar reklamy

Augmented Reality, czyli rozszerzona rzeczywistość, to wspierane komputerowo zjawisko łączące światy rzeczywisty i wirtualny w urządzeniach mobilnych (smartfonach, tabletach itp.). Na aktualnie oglądanych elementach prawdziwego świata wyświetlane są w czasie rzeczywistym informacje tekstowe i grafiki. Zastosowania są niezliczone – od informacji o bezpośrednim otoczeniu, przez nawigację wklejoną w pole widzenia, aż po gry, które nasza firma wprowadza do swoich artykułów reklamowych.

Dzięki tej innowacji Karl Knauer po raz pierwszy umożliwia swoim Klientom umieszczanie reklam na bloczku kartkowym za pośrednictwem wirtualnego świata gier mobilnych, za co zostaliśmy nagrodzeni laurem Promotional Gift Awards 2012. Innowacja ta sprawia, że bloczek kartkowy, jeden z najpopularniejszych nośników komunikatów reklamowych, oprócz indywidualnego, wydrukowanego motywu reklamowego oferuje też dostęp do interaktywnej gry. Jej działanie opiera się na specjalnej aplikacji typu Augmented Reality. W ten sposób, jako pierwszy w Niemczech producent opakowań i artykułów reklamowych, łączymy tę nowoczesną technikę z tradycyjnym produktem reklamowym, jakim jest bloczek kartkowy. Wiążemy od dawna znane produkty świata analogowego z nowym, fascynującym światem wirtualnym i internetem.

Nasi Klienci mogą wykorzystać swój wyposażony w taką aplikację artykuł reklamowy na targach, w akcjach promocyjnych i działaniach sprzedażowych. Spersonalizowaną dla Klienta aplikację można pobrać za pomocą kodu QR ze sklepu z aplikacjami. Aplikacje typu Augmented Reality można aktywować na niemal każdym powszechnie stosowanym smartfonie lub tablecie. Ten nagrodzony projekt i jego techniczne wykonanie firma Karl Knauer zrealizowała we współpracy z Visionsbox GmbH & Co. KG, specjalistą w dziedzinie rozszerzonej rzeczywistości.