OLED – Świetlista przyszłość

Diody OLED, to samoświecące, powierzchniowe źródła światła o grubości kilku nanometrów, na które składają się półprzewodniki organiczne. Można je w pełni wydrukować ze wszystkimi komponentami elektronicznymi łącznie z bateriami.
W porównaniu z elektroluminescencją, diody OLED są 100-500 razy jaśniejsze, wymagają jedynie ułamka energii, są ultra cienkie, elastyczne i tańsze. Ze względu na nieznaczne zużycie energii, elementy świecące można używać w ciągu wielu tygodni i miesięcy z pełną samowystarczalnością energetyczną. Technologia ta jest trwała, można ją poddawać recyklingowi i bez problemu spełnia wymagania prawa dot. utylizacji.

Opakowania OLED - Rewolucja marketingu produktów

W przyszłości będzie można wyposażyć w świetliste, animowane obrazki, loga i teksty opakowania, ekrany, materiały POS, materiały reklamowe, a nawet etykiety butelek: To rewolucja marketingu produktów! Nawet aktywowanie efektu świetlnego na życzenie może teraz odbywać się bezdotykowo, bez zastosowania czujników. Klient zbliża się do regału i opakowanie zaczyna samo się świecić. Efektem jest bezcenne wzmożenie uwagi na daną markę. Taka marka staje się wówczas zwycięzcą w „First Moment of Truth“, momencie wyboru produktu i podejmowania decyzji o zakupie.

Współpraca w rozwoju

Firmy Karl Knauer KG i INURU GmbH wprowadzają do swojej kooperacji dotyczącej tematu elektroniki drukowanej na papierze i w opakowaniach swoje wieloletnie doświadczenia i know-how. Firma INURU zrewolucjonizowała w ostatnich latach druk diod OLED i krok po kroku powoduje dojrzewanie przemysłowego ich zastosowania na wielką skalę. Przedstawiono już wiele patentów dotyczących produkcji komponentów, przetwarzania w produkcji diod drukowanych OLED i ich zastosowania. Obydwaj partnerzy pracują teraz na obszarach opakowań, POS, materiałów reklamowych, etykiet, ad specials i dalszych produktów.

Historia świetlistego opakowania

Przed prawie dziesięciu laty rozpoczął się zwycięski marsz elektroniki drukowanej firmy Karl Knauer KG. Pierwsze świetliste opakowanie na bazie elektroluminescencji firma zaprezentowała jako prototyp na targach Interpack w Düsseldorfie; w roku 2012 osiągnięto dojrzałość rynkową i prawdopodobnie pierwsze świetliste, wolnodostępne na rynku opakowanie dla produktu Bombay Sapphire firmy Bacardi znalazło się w sprzedaży na całym świecie. Potem pojawiło się ponad 30 krajowych, międzynarodowych i globalnych nagród. Dla Bacardi, jako koncernu matki, świetliste opakowanie „Bombay Sapphire“ stanowi do dzisiaj „najlepsze opakowanie w historii marki, które odniosło największy sukces“.