Cheers: nowe podarunki czekają!
Opakowania na prezenty 2022/23
Ale jak wyglądają współczesne opakowania w branży prezentowej? Jakie wzornictwo jest modne? Jaką rolę w obdarowywaniu odgrywa temat zrównoważonego rozwoju? Do czego klienci końcowi przywiązują szczególną wagę? Lider na niemieckim rynku opakowań ozdobnych, firma Karl Knauer z Biberach, przed okresem bożonarodzeniowym oferuje dokładnie to, co cieszy się największą popularnością.
„Nasza szczegółowa analiza trendów pokazuje trzy nurty, którymi podążają eksperci w dziedzinie opakowań ozdobnych: czarny kolor, naturalność i warianty uszlachetnienia. Konsekwentnie opierając się na badaniach rynku i życzeniach klientów, prezentujemy sektorowi handlu winem i prezentami osiem nowości w zakresie opakowań ozdobnych, wszystkie przyciągają wzrok i idealnie nadają się na różne okazje”, tak Thomas Schultheiß, Key Account Manager w Karl Knauer, przedstawia nowe opakowania ozdobne na rok 2022/23.
Czerń, uszlachetnienie, połysk
Zgodnie z trendami: nowe opakowanie „Cheers” jest ekscytujące, błyszczące i ozdobione złotymi wstęgami. Elegancki, czarny karton zachwyca złotymi łukami z bąbelkowymi perełkami, które zdobią znajdującą się w środku butelkę. Motyw Cheers jest dostępny jako pudełko składane na 1 butelkę w formie rzeźby oraz karton prezentowy na 2 lub 3 butelki szampana lub wina.
Także motyw „Signum” gwarantuje błyszczące i efektowne opakowanie prezentu, charakteryzując się przy tym klasycznym wyglądem. Złoty motyw w kształcie koła może mieć różną symbolikę: od kręgu życia aż po odcisk butelki wina lub po prostu bombka bożonarodzeniowa. Ponieważ to opakowanie ozdobne jest bardzo popularne i znakomicie sprawdza się w wielu zastosowaniach, firma Karl Knauer uzupełniła serię motywów o pudełka składane bez tłoczenia na 1, 2 i 3 butelki wina.
Złoto odgrywa ważną rolę na rynku opakowań 2022/23. Złote elementy o delikatnej strukturze tworzą intrygujący kontrast z matową czernią w nowym motywie „Złota winorośl”.
Naturalne, stylowe, sympatyczne
Utrzymującym się trendem jest zrównoważony rozwój. Coraz więcej klientów chce wyrazić swoją odpowiedzialność za środowisko poprzez używanie naturalnych materiałów – także w przypadku prezentów. Szczególną zaletą jest tutaj fakt, że wiele opakowań ozdobnych powstało w ok. 80 procentach z makulatury. Swoją neutralną alternatywą Karl Knauer nawiązuje do cieszącego się dużą popularnością motywu regionalnego „Ojczyzna”. Nowy motyw „Old Style”, dostępny jako opakowanie ozdobne na 2 lub 3 butelki wina, zachwyca efektem jasnego, odrestaurowanego drewna i oferuje dostateczną ilość powierzchni na indywidualne tłoczenia (logo).
Kolejna nowość: model Filz z imitacją struktury filcu łudząco podobną do prawdziwego materiału i ozdobnymi szwami zachęca, aby dotknąć jego powierzchni. Dzięki dużej dbałości o detale i aksamitnej powierzchni koszyki na prezenty oraz tace prezentowe stały się eleganckim i wartościowym opakowaniem o naturalnym wyglądzie
Odświętnie i bożonarodzeniowo
Kolory bordowy i czarny kojarzą się z uroczystościami. Dodanie złota sprawia, że efekt jest jeszcze bardziej ekskluzywny. Bazuje na tym nowy motyw „Złoto jodły”, w którym matowa czerwień jest ozdobiona na całym awersie złotymi choinkami, gwiazdami i łańcuchami. Motyw zachwyca także w czerni, dzięki optymalnemu kontrastowi między złotymi elementami a matową czernią tła.
Kalendarz adwentowy z indywidualną zawartością
Na koniec warto wspomnieć o wielofunkcyjnym kalendarzu adwentowym. Znajdująca się wewnątrz przegródka ułatwia wkładanie i wyjmowanie 24 małych prezentów. Możliwości wykorzystania są bardzo różnorodne: w przegródkach zmieszczą się nie tylko małe buteleczki (np. 0,25 l wina, 0,2 l szampana, 0,33 l piwa), ale także wiele innych niespodzianek. W motywie dominuje świąteczna czerwień z prószącym śniegiem. Na śnieżnobiałym rewersie znajdują są linie z gwiazdkami, na których można umieścić indywidualne życzenia lub pozdrowienia.