Opakowanie w stylu dżungli z nagrodą WorldStar Award 2021
Wizjonerzy z firmy Karl Knauer KG zdobywają najwyższe nagrody za swoje pomysły na opakowania
Magia dżungli
W emocjonujący, przemawiający do klientów sposób opakowanie opowiada prawdziwą historię, jaka stoi za recepturą kremu do twarzy: znana jako „dziecko dżungli” współzałożycielka firmy „The Creammaker”, Sabine Kuegler, w swoich kosmetykach naturalnych wykorzystuje wiedzę przekazywaną przez rodowitych członków plemienia Fayu w Papui Zachodniej i przekształca ją w nowoczesne, luksusowe kosmetyki stworzone w 100% ze składników roślinnych. Klienci, którzy wybiorą ten wysokiej jakości krem, podczas rozpakowywania wyruszają w ekscytującą podróż w głąb dżungli Nowej Gwinei. Dopiero po zdjęciu banderoli pudełko-diorama do prezentacji ukazuje się w pełnej krasie. Za kurtyną z roślin, zrealizowaną w formie czterech płaszczyzn, spoczywa grawerowany laserem pojemniczek z bambusa, w którym znajduje się ręcznie wyrabiany krem.
Ta koncepcja opakowania, łącząca w sobie zarówno aspekty emocjonalne, jak i ekologiczne, otrzymała już w 2020 roku złotą nagrodę Deutscher Verpackungspreis. W ten sposób został spełniony warunek nominacji do nagrody WorldStar Award 2021. Konkurs ten dopuszcza bowiem tylko opakowania, które wcześniej zdobyły jakąkolwiek nagrodę w krajowym lub międzynarodowym konkursie.