Zamknij

Opakowanie w stylu dżungli zdobyło złotą nagrodę Deutscher Verpackungspreis 2020

Dschungelverpackung für Kosmetik

Karl Knauer KG inspiruje wizjonerów swoim pomysłem na opakowanie

 

Wyjątkowo piękne opakowania nie tylko transportują zawarty w nich produkt, ale także oczarowują nas i przenoszą w inny świat. W przypadku ASAHEGO opakowanie zabiera nas do dżungli w Nowej Gwinei i opowiada niezwykłą, prawdziwą historię o odkryciu niemal zapomnianej, przekazywanej jedynie z ust do ust magicznej recepty na piękno. Historię tę w poruszający sposób odzwierciedla pudełko-diorama do prezentacji ASAHEGO. Ten luksusowy kosmetyk wytwarzany przez The Creammaker jest dostępny w wersji limitowanej.

Wielowymiarowe doświadczenie podczas rozpakowywania, narracja „z głębi dżungli” oraz emocjonalna inscenizacja produktu, wykreowana przez Antje Urbe (The Creammaker) i Joachima Maatza (Maatz Design), przekonały jury i doprowadziły do zwycięstwa w kategorii projekt i uszlachetnianie.

Firma Karl Knauer jako trzeci partner kreatywny w tym zespole może cieszyć się z wyróżnienia w międzynarodowym, wielobranżowym i uwzględniającym różne materiały konkursie – Deutscher Verpackungspreis – który jest objęty patronatem Federalnego Ministra Gospodarki i Energii, Peter Altmaier.

Magiczny klimat dżungli. Idealna inscenizacja i bezpośrednie doświadczenie:

Sabine Kuegler, współzałożycielka The Creammaker, znana także jako „dziecko dżungli”, dorastała w nieodkrytym w tym czasie plemieniu Fayu w Papui Zachodniej. Przy produkcji kosmetyków wykorzystuje swoją wiedzę z dzieciństwa, przekazywaną z ust do ust przez rodowitych mieszańców dżungli, przekładając ją na język ekskluzywnych produktów. ASAHEGO składa się w 100 procentach ze składników roślinnych i obiecuje efekt znaczącego odmłodzenia skóry. Aby zaakcentować pochodzenie i filozofię ASAHEGO, zaprojektowano pudełko-dioramę, która we współpracy ze specjalistami z firmy Karl Knauer została przekształcona w wyrób gotowy do produkcji seryjnej.

Proces rozpakowywania, który jest podróżą w głąb dżungli, zaczyna się od otwarcia zapieczętowanej banderoli. Nazwa produktu „ASAHEGO” jest na niej delikatnie wygrawerowana laserem, a zawartość opakowania trudno odgadnąć. Po zdjęciu banderoli pudełko-diorama do prezentacji ukazuje się w pełnej krasie. Za kurtyną z roślin, zrealizowaną w formie czterech płaszczyzn, spoczywa pojemniczek z bambusa, w którym znajduje się ręcznie przygotowany krem. Misternie wykonany pojemniczek oraz dołączona szpatułka są bezpiecznie unieruchomione wkładem z nadrukiem po obu stronach. Ten kartonowy wkład potęguje wrażenie głębi i służy do stabilizacji opakowania. Jednocześnie stanowi ramę nośną, za pomocą której można wyjąć pudełko z kartonu. Pod spodem znajduje się równie starannie zaprojektowana i wykonana broszura informacyjna. Zawiera ona niezwykłą historię odkrycia ASAHEGO w dżungli.

100% natury – także w opakowaniu

Skoro ASAHEGO składa się w 100% z roślin, także pudełko do prezentacji zostało w 100% wyprodukowane z odnawialnego, nadającego się do recyklingu papieru i kartonu. Wysokiej jakości niepowlekany materiał kartonowy pozwala na wzrokowe i dotykowe doświadczanie kosmetyku. Chociaż szkoda by było to zrobić: opakowanie w całości nadaje się do recyklingu, dzięki czemu spełnia założenia The Creammaker – aby być luksusową marką o wysokim poziomie świadomości ekologicznej.
„Cieszymy się, że jury doceniło koncepcję opakowania jako całości i doceniło emocjonalne wrażenie, jakie powstaje przede wszystkim podczas rozpakowywania. Emocje te podkreślają kluczową rolę opakowań – szczególnie przy wprowadzaniu nowych marek i produktów”, wyjaśnia Martin Glatz, kierownik ds. sprzedaży, marketingu, badań i rozwoju członek kierownictwa spółki Karl Knauer KG.

 Logo zwycięzcy DVP 2020
Logo zwycięzcy DVP 2020 układ wykończeniowy
jpg (179 KB)
 Logo zwycięzcy DVP 2020 Gold
Logo zwycięzcy DVP 2020 Gold
jpg (168 KB)
 Opakowanie kosmetyczne z wieczkiem dla ASAHEGO
Opakowanie kosmetyczne z wieczkiem do ASAHEGO
jpg (855 KB)
Opakowania kosmetyczne do ASAHEGO
Opakowania kosmetyczne do ASAHEGO
jpg (1 MB)
Newsletter: wiedzieć, co w trawie piszczy