Opakowanie w stylu dżungli zdobyło złotą nagrodę Deutscher Verpackungspreis 2020
Karl Knauer KG inspiruje wizjonerów swoim pomysłem na opakowanie
Wielowymiarowe doświadczenie podczas rozpakowywania, narracja „z głębi dżungli” oraz emocjonalna inscenizacja produktu, wykreowana przez Antje Urbe (The Creammaker) i Joachima Maatza (Maatz Design), przekonały jury i doprowadziły do zwycięstwa w kategorii projekt i uszlachetnianie.
Firma Karl Knauer jako trzeci partner kreatywny w tym zespole może cieszyć się z wyróżnienia w międzynarodowym, wielobranżowym i uwzględniającym różne materiały konkursie – Deutscher Verpackungspreis – który jest objęty patronatem Federalnego Ministra Gospodarki i Energii, Peter Altmaier.
Magiczny klimat dżungli. Idealna inscenizacja i bezpośrednie doświadczenie:
Sabine Kuegler, współzałożycielka The Creammaker, znana także jako „dziecko dżungli”, dorastała w nieodkrytym w tym czasie plemieniu Fayu w Papui Zachodniej. Przy produkcji kosmetyków wykorzystuje swoją wiedzę z dzieciństwa, przekazywaną z ust do ust przez rodowitych mieszańców dżungli, przekładając ją na język ekskluzywnych produktów. ASAHEGO składa się w 100 procentach ze składników roślinnych i obiecuje efekt znaczącego odmłodzenia skóry. Aby zaakcentować pochodzenie i filozofię ASAHEGO, zaprojektowano pudełko-dioramę, która we współpracy ze specjalistami z firmy Karl Knauer została przekształcona w wyrób gotowy do produkcji seryjnej.
Proces rozpakowywania, który jest podróżą w głąb dżungli, zaczyna się od otwarcia zapieczętowanej banderoli. Nazwa produktu „ASAHEGO” jest na niej delikatnie wygrawerowana laserem, a zawartość opakowania trudno odgadnąć. Po zdjęciu banderoli pudełko-diorama do prezentacji ukazuje się w pełnej krasie. Za kurtyną z roślin, zrealizowaną w formie czterech płaszczyzn, spoczywa pojemniczek z bambusa, w którym znajduje się ręcznie przygotowany krem. Misternie wykonany pojemniczek oraz dołączona szpatułka są bezpiecznie unieruchomione wkładem z nadrukiem po obu stronach. Ten kartonowy wkład potęguje wrażenie głębi i służy do stabilizacji opakowania. Jednocześnie stanowi ramę nośną, za pomocą której można wyjąć pudełko z kartonu. Pod spodem znajduje się równie starannie zaprojektowana i wykonana broszura informacyjna. Zawiera ona niezwykłą historię odkrycia ASAHEGO w dżungli.
100% natury – także w opakowaniu
Skoro ASAHEGO składa się w 100% z roślin, także pudełko do prezentacji zostało w 100% wyprodukowane z odnawialnego, nadającego się do recyklingu papieru i kartonu. Wysokiej jakości niepowlekany materiał kartonowy pozwala na wzrokowe i dotykowe doświadczanie kosmetyku. Chociaż szkoda by było to zrobić: opakowanie w całości nadaje się do recyklingu, dzięki czemu spełnia założenia The Creammaker – aby być luksusową marką o wysokim poziomie świadomości ekologicznej.
„Cieszymy się, że jury doceniło koncepcję opakowania jako całości i doceniło emocjonalne wrażenie, jakie powstaje przede wszystkim podczas rozpakowywania. Emocje te podkreślają kluczową rolę opakowań – szczególnie przy wprowadzaniu nowych marek i produktów”, wyjaśnia Martin Glatz, kierownik ds. sprzedaży, marketingu, badań i rozwoju członek kierownictwa spółki Karl Knauer KG.