Zamknij

Trendy bożonarodzeniowe

Danke Still Gruppe

Opakowania na prezenty 2020/21

 

Dla wielu sprzedawców detalicznych sprzedaż w okresie bożonarodzeniowym zdecyduje o tym, czy uda się chociaż częściowo nadrobić straty związane z pandemią koronawirusa, czy też nadal istnienie firmy będzie zagrożone. Aby dodatkowo zachęcić konsumentów do wzmożonych zakupów, jeden z największych niemieckich producentów opakowań na prezenty, firma Karl Knauer KG ze Szwarcwaldu, dopasowała swoją ofertę składanych pudełek, torebek na wino, koszyków, pudełek na prezenty, artykułów dekoracyjnych i stojaków z kartonu do aktualnej sytuacji i prezentuje nowe trendy w sprzedaży wina i napojów. 

Koronawirus postawił na głowie cały świat, w tym także sprzedaż wina i napojów. Na początku pandemii obroty w sektorze gastronomii, działalności hurtowej i eksportowej uległy drastycznemu załamaniu, teraz branże te bardzo powoli odbijają się od dna. Anulowanie dużych imprez, takich jak festiwale czy degustacje wina, dodatkowo pogarsza sytuację. Na szczęście popyt gospodarstw prywatnych oraz sprzedaż bezpośrednia wzrosły, dzięki czemu straty nie są tak dramatyczne, jak w niektórych innych branżach. „Od dziesięcioleci ściśle współpracujemy z winiarniami i specjalistycznymi sklepami z napojami i dokładnie znamy potrzeby tych podmiotów, a także konsumentów. Dlatego za sprawą naszych opakowań chcemy przyczynić się do ożywienia sprzedaży także poza okresem bożonarodzeniowym i uzyskania pozytywnych efektów w dłuższej perspektywie”, oświadczył Thomas Schultheiß, kierownik ds. klientów kluczowych w Karl Knauer. Wśród nowości zaprezentowanych przez firmę można rozpoznać trzy ważne trendy główne, których założeniem jest wzbudzenie zainteresowania różnych grup docelowych: 

Trend 1: Bliskość i szacunek, także z dystansu. 

Drobne gesty podtrzymują nie tylko przyjaźń, ale także dobre relacje z klientami i pracownikami. Jest to ważne szczególnie teraz, gdy indywidualne spotkania nadal odbywają się w ograniczonym zakresie ze względu na ogólną zasadę zachowania dystansu społecznego. Kto do szczerych podziękowań chce dołączyć drobny prezent, ten znajdzie w aktualnej ofercie trzy nowe motywy, aby powiedzieć „Danke”, „Merci” lub „Thank you”. Sympatyczne, ręcznie wykonane ilustracje na kartonach w trzech formatach – na jedną, dwie lub trzy butelki – oraz na torebce odzwierciedlają indywidualny szacunek i umożliwiają wykorzystanie przez cały rok, przy różnych okazjach. 

Trend 2: Naturalność jest w modzie.

Zrównoważony rozwój i naturalność to nieustannie utrzymujący się megatrend. Odwołująca się do aktualnej problematyki społecznej seria „PURE line” ostatnio została znacznie rozszerzona. Do nowego cyklu motywów „Dziękuję” w serii „PURE line” w tym sezonie dodano także temat wina: jednym z motywów są granatowe liście winorośli, które fantazyjne wiją się wokół opakowań dostępnych w czterech formatach. Drugim motywem jest stylizowana winnica. Motywy nadrukowano w formie tłoczenia foliowego w kolorze miedzi z efektem 3D, dzięki czemu stanowią one atrakcyjny i elegancki kontrast z matowym kartonem o naturalnym kolorze. Każde tak zapakowane wino będzie zachęcało do degustacji, stanowiąc wyjątkowe doznanie smakowe dla koneserów tego trunku. Produkty z serii „PURE line” cechują naturalne wrażenia dotykowe i charakterystyczny wygląd naturalnego kartonu, a oferta obejmuje obecnie nie tylko opakowania na jedną do trzech butelek, ale także kartony prezentowe do sześciu butelek, kartony transportowe, torby z okienkiem lub bez, kasetki prezentowe i kosze prezentowe. Oprócz klasycznego kartonu naturalnego wiele wariantów dostępnych jest także w matowej czerni. 

Trend 3: Pozytywne akcenty w złocie. 

Złoto przeżywa renesans – dotyczy to nie tylko inwestycji. Także w zakresie opakowań prezentowych jest bardzo cenionym elementem dekoracyjnym. Karl Knauer wykorzystuje zdobienie złotem na różne sposoby:  na przykład jako błyszczące tłoczenie folią na gorąco z efektem 3D w formie okrągłej kreski malowanej pędzlem w przypadku motywu „Signum”: koło, które może symbolizować bieg życia albo po prostu odcisk butelki wina, stanowi wyrazisty, błyszczący akcent na matowo-czarnej powierzchni kartonu. Obdarowany może także dostrzec w nim stylizowaną bombkę bożonarodzeniową lub winorośl.
Nie jako akcent, raczej jako ornament w formie licznych, drobnych tłoczeń folią na gorąco – w takiej roli wykorzystano złoto na torbie „Premium”. Dzięki kombinacji z bardzo wytrzymałym i odpornym na zarysowania kaszerowaniem matową folią oraz sznurkiem z materiału opakowanie wygląda bardzo szlachetnie i dodaje elegancji takim prezentom, jak wino, szampan czy alkohole wysokoprocentowe.
Z kolei dla tych, którzy szukają ekskluzywnego i ekstrawaganckiego pomysłu, firma Karl Knauer przygotowała coś specjalnego: kształt i kolor tego nowego kartonu prezentowego na wino i szampana do złudzenia przypomina prawdziwą sztabkę złota. W takim opakowaniu, całkowicie pokrytym złotem, znakomicie będzie się prezentować nie tylko każdy dobry trunek, ale także inne prezenty.

Pudełko na prezenty Weinblätter
Pudełko na prezenty Weinblätter
jpg (490 KB)
Pudełko na prezenty Weinberg
Pudełko na prezenty Weinberg
jpg (420 KB)
Torby na wino
Torby na wino
jpg (526 KB)
Pudełko na prezenty Signum
Pudełko na prezenty Signum
jpg (360 KB)
Grupa Pure line
Grupa Pure line
jpg (411 KB)
Pudełko na prezenty Premium
Pudełko na prezenty Premium
jpg (375 KB)
Pudełko na prezenty Merry Christmas
Pudełko na prezenty Merry Christmas
jpg (411 KB)
Złote pudełko na prezenty w postaci sztabki złota
Złote pudełko na prezenty w postaci sztabki złota
jpg (342 KB)
Grupa Danke
Grupa Danke
jpg (518 KB)
Newsletter: wiedzieć, co w trawie piszczy