Zamknij

W sprawie pakowania przez zewnętrznego usługodawcę konieczne jest dalekosiężne spojrzenie

Wzrasta znaczenie pakowania usługowego

 

Rynek ważnych surowców jest opróżniony. Łańcuchy logistyczne, które bez przeszkód funkcjonowały przez wiele lat, zostały zaburzone. Dotknęło to nie tylko branży samochodowej i elektrycznej – także przemysł opakowaniowy walczy z przerwami w dostawach i brakiem materiałów. Dlatego już na początku roku Federalny Związek Niemieckich Producentów Słodyczy (BDSI) ostrzegał, że może to mieć wpływ na handel wielkanocny. Istniało ryzyko, że nie wszystkie czekoladowe zające lub artykuły świąteczne będą mogły zostać wyprodukowane lub opakowane zgodnie z planem. W celu zapewnienia materiału i przezwyciężenia niedoborów należy również odpowiednio wcześnie zaplanować handel związany ze świętami Bożego Narodzenia, ze szczególnym naciskiem na indywidualnie wypełniane kalendarze adwentowe. Wiedzą o tym także doświadczeni specjaliści od opakowań, tacy jak firma Karl Knauer KG z Biberach w Badenii, którzy poza produkcją opakowań oferują pakowanie usługowe w wielkim stylu.

Nowe szacunki dla usługodawców: Lepiej lokalnie niż globalnie

Aby towar dotarł do handlu lub klienta rzeczywiście bezpiecznie opakowany i w stosownym terminie, cały łańcuch logistyczny musi funkcjonować bez problemów i do dyspozycji muszą być wszystkie surowce i materiały. Jest to coraz trudniejsze ze względu na aktualną sytuację pandemiczną i kryzysową w zglobalizowanym świecie. Dlatego w przypadku zleceń o ustalonym terminie dostawy coraz więcej przedsiębiorstw zleca cały proces pakowania – począwszy od produkcji lub udostępnienia opakowania, aż po konfekcjonowanie towarów – zaufanym partnerom, oczywiście najlepiej usługodawcom, u których kanały reagowania i dostaw są krótkie, a konsultanci są do dyspozycji w każdej chwili

Wszystko z jednej ręki

Producenci i specjaliści od opakowań, którzy – tak jak Karl Knauer KG – pokrywają wszystkie branże od przemysłu farmaceutycznego, przez przemysł spożywczy, po branżę beauty i mają doświadczenie w realizacji wielkich projektów z milionami części jednostkowych, odczuwają w tym pełnym wyzwań czasie, jak ważne jest zaufanie między klientem i usługodawcą. „Cieszymy się, że oprócz naszych długoletnich klientów udaje nam się pozyskać coraz więcej klientów nowych w dziedzinie pakowania usługowego” – mówi Tobias Munz, Key Account Manager w firmie Karl Knauer. „Poza dużymi producentami znanych marek, dla których często obok samego opakowania przejmujemy usługi towarzyszące, takie jak np. kontrola towaru przychodzącego i jakości, nadzorowanie zapasów lub czasowe przechowywanie towaru, zwracają się więc do nas także mniejsze przedsiębiorstwa oraz liczne startupy. Działanie według zasady „wszystko z jednej ręki” ma jeszcze tę zaletę, że już na początku projektu w trakcie opracowywania opakowania uwzględniany jest temat pakowania usługowego”.

Wypełniane kalendarze adwentowe: Pakowanie usługowe jako wzór

Kalendarze adwentowe stanowią dobry przykład do opisania pełnego zakresu procesu opakowaniowego. To dlatego, że składają się często z licznych elementów, które należy złożyć w przekonujący pakiet. Proces rozpoczyna się od wyboru materiału na kalendarz i jego formy, obejmuje odpowiednie przechowywanie produktów, które za właściwymi drzwiczkami mają czekać na odkrycie, a terminowa dostawa wcale nie oznacza jego zakończenia. Dlatego nie należy się dziwić, że w firmie Karl Knauer na długo przed Wielkanocą opracowanie i produkcja kalendarzy adwentowych toczą się pełną parą. „Indywidualne kalendarze adwentowe, które w ubiegłym roku projektowaliśmy i produkowaliśmy dla młodego startupu „the nu company”, wymagają pewnego okresu przygotowawczego, ponieważ często składają się z wielu elementów. W przypadku the nu company w minionym roku na kalendarz adwentowy złożyły się 54 elementy. Wszystkie całkowicie wolne od plastiku i wyprodukowane z trwałych materiałów” – opisuje zlecenie dla the nu company GmbH z Lipska Key Account Manager Tobias Munz. Współpraca z młodym zespołem naszego klienta i „starymi wygami” od opakowań z firmy Karl Knauser przebiegała tak dobrze, że już są kolejne zlecenia. „W tym roku klientki i klienci znów mogą się liczyć na kreatywne, szczególnie trwałe specjalności bożonarodzeniowe tego oferenta. Niestety nie możemy zdradzić więcej” – mówi Tobias Munz, który myśli już o adwencie roku 2022.

Nie tylko młode przedsiębiorstwa, jak the nu company, ale także liczni producenci renomowanych marek cenią doświadczonych ekspertów z firmy Karl Knauer przy realizacji niezwykłych projektów opakowaniowych. Ponieważ ci wiedzą dokładnie, jakie śrubki można i trzeba dokręcić, by klientowi dostarczyć produkt w sposób możliwie wydajny, ekonomiczny, trwały, bezpieczny i punktualny. A to liczy się przede wszystkim – dziś bardziej niż kiedykolwiek.

Indywidualny kalendarz adwentowy dla "the nu company"
jpg (1 MB)
Newsletter: wiedzieć, co w trawie piszczy