W sprawie pakowania przez zewnętrznego usługodawcę konieczne jest dalekosiężne spojrzenie
Wzrasta znaczenie pakowania usługowego
Nowe szacunki dla usługodawców: Lepiej lokalnie niż globalnie
Aby towar dotarł do handlu lub klienta rzeczywiście bezpiecznie opakowany i w stosownym terminie, cały łańcuch logistyczny musi funkcjonować bez problemów i do dyspozycji muszą być wszystkie surowce i materiały. Jest to coraz trudniejsze ze względu na aktualną sytuację pandemiczną i kryzysową w zglobalizowanym świecie. Dlatego w przypadku zleceń o ustalonym terminie dostawy coraz więcej przedsiębiorstw zleca cały proces pakowania – począwszy od produkcji lub udostępnienia opakowania, aż po konfekcjonowanie towarów – zaufanym partnerom, oczywiście najlepiej usługodawcom, u których kanały reagowania i dostaw są krótkie, a konsultanci są do dyspozycji w każdej chwili
Wszystko z jednej ręki
Producenci i specjaliści od opakowań, którzy – tak jak Karl Knauer KG – pokrywają wszystkie branże od przemysłu farmaceutycznego, przez przemysł spożywczy, po branżę beauty i mają doświadczenie w realizacji wielkich projektów z milionami części jednostkowych, odczuwają w tym pełnym wyzwań czasie, jak ważne jest zaufanie między klientem i usługodawcą. „Cieszymy się, że oprócz naszych długoletnich klientów udaje nam się pozyskać coraz więcej klientów nowych w dziedzinie pakowania usługowego” – mówi Tobias Munz, Key Account Manager w firmie Karl Knauer. „Poza dużymi producentami znanych marek, dla których często obok samego opakowania przejmujemy usługi towarzyszące, takie jak np. kontrola towaru przychodzącego i jakości, nadzorowanie zapasów lub czasowe przechowywanie towaru, zwracają się więc do nas także mniejsze przedsiębiorstwa oraz liczne startupy. Działanie według zasady „wszystko z jednej ręki” ma jeszcze tę zaletę, że już na początku projektu w trakcie opracowywania opakowania uwzględniany jest temat pakowania usługowego”.
Wypełniane kalendarze adwentowe: Pakowanie usługowe jako wzór
Kalendarze adwentowe stanowią dobry przykład do opisania pełnego zakresu procesu opakowaniowego. To dlatego, że składają się często z licznych elementów, które należy złożyć w przekonujący pakiet. Proces rozpoczyna się od wyboru materiału na kalendarz i jego formy, obejmuje odpowiednie przechowywanie produktów, które za właściwymi drzwiczkami mają czekać na odkrycie, a terminowa dostawa wcale nie oznacza jego zakończenia. Dlatego nie należy się dziwić, że w firmie Karl Knauer na długo przed Wielkanocą opracowanie i produkcja kalendarzy adwentowych toczą się pełną parą. „Indywidualne kalendarze adwentowe, które w ubiegłym roku projektowaliśmy i produkowaliśmy dla młodego startupu „the nu company”, wymagają pewnego okresu przygotowawczego, ponieważ często składają się z wielu elementów. W przypadku the nu company w minionym roku na kalendarz adwentowy złożyły się 54 elementy. Wszystkie całkowicie wolne od plastiku i wyprodukowane z trwałych materiałów” – opisuje zlecenie dla the nu company GmbH z Lipska Key Account Manager Tobias Munz. Współpraca z młodym zespołem naszego klienta i „starymi wygami” od opakowań z firmy Karl Knauser przebiegała tak dobrze, że już są kolejne zlecenia. „W tym roku klientki i klienci znów mogą się liczyć na kreatywne, szczególnie trwałe specjalności bożonarodzeniowe tego oferenta. Niestety nie możemy zdradzić więcej” – mówi Tobias Munz, który myśli już o adwencie roku 2022.
Nie tylko młode przedsiębiorstwa, jak the nu company, ale także liczni producenci renomowanych marek cenią doświadczonych ekspertów z firmy Karl Knauer przy realizacji niezwykłych projektów opakowaniowych. Ponieważ ci wiedzą dokładnie, jakie śrubki można i trzeba dokręcić, by klientowi dostarczyć produkt w sposób możliwie wydajny, ekonomiczny, trwały, bezpieczny i punktualny. A to liczy się przede wszystkim – dziś bardziej niż kiedykolwiek.