Zamknij

Wsparcie dla produktów regionalnych

Skuteczne promowanie regionalności dzięki opakowaniom

 

Wino, szampan, alkohole czy artykuły spożywcze z regionu: firma Karl Knauer, specjalista w dziedzinie opakowań, poprzez swoje nowe usługi i koncepcje opakowań pokazuje, w jaki sposób lokalni producenci mogą z powodzeniem promować swoje regionalne produkty dzięki odpowiedniej koncepcji opakowania. Ten czołowy producent opakowań ozdobnych w Niemczech chce w ten sposób wesprzeć trend, jakim jest regionalność. Po ofensywie towarów wytwarzanych w ekologiczny i zrównoważony sposób temat „produkcji regionalnej” zaczyna interesować coraz większą liczbę konsumentów. 

Autentyczny design opakowań dla produktów regionalnych
Produkty, które nie są przywożone z obcych krajów czy innych kontynentów, lecz pochodzą bezpośrednio z regionu klienta, zwiększają w Niemczech swój udział w rynku. Hasło „Global ist out, local ist in” w takim samym stopniu dotyczy artykułów spożywczych, dóbr konsumpcyjnych, jak i prezentów czy pamiątek. 

Według najnowszego badania Statista „Zrównoważony rozwój wśród konsumentów 2021” w przypadku opakowań szczególnie ważnym aspektem dla Niemców jest zrównoważony rozwój (56% ankietowanych). Co druga osoba stwierdziła, że zrównoważony rozwój jest przyczyną zmiany zachowań. Jako kolejny główny powód świadomej i odpowiedzialnej decyzji o zakupie 51% konsumentów podaje wspieranie regionalnych producentów lub dostawców, a 65% ochronę środowiska.

Odpowiedzialność dzięki zrównoważonym opakowaniom
Nowa oferta dla produktów regionalnych firmy Karl Knauer idealnie trafia w potrzeby rynku: „Produkty regionalne, takie jak na przykład napoje i artykuły spożywcze, wyglądają autentycznie i dobrze się sprzedają w ekologicznych opakowaniach wykonanych ze zrównoważonych materiałów”, podkreśla Martin Glatz, kierownik działu sprzedaży, marketingu, badań i rozwoju w Karl Knauer. „Dlatego do sprzedaży produktów regionalnych przygotowaliśmy specjalny pakiet usług, począwszy od doradztwa w zakresie konstrukcji i projektu, aż po możliwość realizacji małych nakładów. W ten sposób możemy oferować zakładom i przedsiębiorstwom indywidualne doradztwo i obsługę”, uzupełnia Glatz. 

Lokalność jako argument sprzedażowy
Rzut oka na najnowsze przykłady pokazuje, w jaki sposób regionalni producenci mogą z powodzeniem oferować swoje lokalne produkty dzięki zaprojektowanym specjalnie dla nich opakowaniom: firma Karl Knauer wspólnie z artystką z Biberach, Anette Isabo, stworzyła opakowanie z nowoczesną interpretacją motywu „dziewczyna ze Szwarcwaldu w stroju ludowym Gutach”. Dzięki temu opakowaniu producenci i sprzedawcy mogą z powodzeniem promować markę „Szwarcwald” i prezentować się jako dostawcy związani z regionem. Ponadto „rodzime” opakowanie ozdobne jest atrakcją wizualną dla turystów, a wypełnione regionalnymi specjałami umożliwia wszechstronne wykorzystanie.

Skuteczne promowanie regionalnych specjałów
Także firma Wussler GmbH, która prowadzi stadninę kucyków w Gengenbach, oferuje regionalną kuchnię badeńską i już na opakowaniu wskazuje na pochodzenie produktów. Najpierw lody, teraz marmolada, mrożone ravioli i sosy są prezentowane w sposób promujący region i markę dzięki nowoczesnym, starannie wykonanym pudełkom składanym. Umożliwia to wyraziste kreowanie marki i skutecznie intensyfikuje sprzedaż: „Wielkość sprzedaży wyraźnie wzrasta, produkty Wussler są teraz oferowane także w regionalnych sklepach, takich jak na przykład Edeka, i sprzedają się coraz lepiej”, potwierdza dyrektor zarządzający Tobias Wussler.

Motywacja pochodzi ze źródła
Takie wartości, jak zrównoważony rozwój i regionalność mają długą tradycję w firmie Karl Knauer. „Jako rodzinne przedsiębiorstwo z korzeniami w Szwarcwaldzie odpowiedzialność za ludzi, środowisko i naturę mamy od zawsze we krwi. Dlatego zrównoważony rozwój jest centralnym elementem naszej strategii przedsiębiorstwa. Przy każdej działalności związanej z opakowaniami, materiałami reklamowymi, opakowaniami ozdobnymi i budową maszyn dbamy o to, aby zwiększać wydajność procesów, chronić zasoby i redukować emisje”, dyrektor zarządzający Michael Deronja podkreśla kierunek działania producenta pudełek składanych. Nic dziwnego, że wspieranie lokalnych dostawców jest ważnym elementem działalności przedsiębiorstwa Karl Knauer.

Źródła: 
www.marktforschung.de/aktuelles/marktforschung/wie-wichtig-ist-nachhaltigkeit/
www.statista.de

Składane pudełka na mrożonki i sosy
Składane pudełka na mrożonki i sosy
jpg (937 KB)
Pudełko prezentowe "Heimat"
Pudełko prezentowe "Heimat"
jpg (1 MB)
Newsletter: wiedzieć, co w trawie piszczy