Zrównoważony rozwój we wszystkich wymiarach.
Współpraca między firmami Weleda i Karl Knauer
Kalendarz adwentowy: Ekstremalne wyzwanie dla specjalisty w dziedzinie opakowań
Zapakowanie 24 produktów o różnych rozmiarach do jednego pudełka to nie lada wyczyn. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że opakowanie musi tworzyć kalendarz adwentowy w wyjątkowym formacie. Należy przy tym bowiem zapewnić, aby w każdym okienku znalazł się właściwy artykuł i nie przemieścił się w transporcie, dzięki czemu niespodzianki w okienkach będą czekały na swoim miejscu. Właśnie w takich zleceniach specjalizuje się Karl Knauer KG z Biberach. „Wykonaliśmy już wiele indywidualnych i wyjątkowych kalendarzy adwentowych. Ale kalendarz dla firmy Weleda rzeczywiście był pierwszym trójkątnym kalendarzem, jaki mieliśmy okazję zaprojektować, i tym samym było to dla nas szczególne wyzwanie. Ucieszyliśmy się, że mogliśmy wykonać ten projekt, ponieważ wnętrze opakowania również składa się z tektury falistej. W ten sposób po raz kolejny mogliśmy udowodnić, że karton idealnie nadaje się do zastąpienia tworzywa sztucznego w opakowaniach” – tak Rita Schätzle, kierowniczka ds. klientów kluczowych w Karl Knauer, opowiada o pracy nad projektem.
W efekcie ścisłej współpracy między firmami Weleda i Karl Knauer powstał kalendarz adwentowy w kształcie stylizowanej choinki, który ma okienka zarówno z przodu, jak i z tyłu. W 24 okienkach czekają wysokiej jakości kosmetyki naturalne. Świadomie zdecydowano się na zachowanie naturalnego wyglądu i właściwości dotykowych kartonu poprzez bardzo zredukowane wzornictwo i wykorzystanie specjalnej kombinacji lakieru. Rozwiązanie to idealnie współgra z filozofią producenta kosmetyków naturalnych. Po wyjęciu wszystkich niespodzianek kalendarz wyprodukowany w 100 procentach z kartonu z certyfikatem FSC można po prostu wyrzucić do kontenera na papier.
Pudełka prezentowe i miniaturowe zestawy: Ochrona środowiska na pierwszym planie
Firma Weleda chciała, aby podobnie jak w przypadku kalendarza adwentowego, także pudełka prezentowe, zawierające żel pod prysznic i krem lub emulsję do ciała, powstały z kartonu, który po rozpakowaniu nie stanie się niepotrzebnym odpadem. Życzenie to zrealizowano projektując pudełko o podwójnej funkcji, dlatego opatrzono je jedynie neutralnym motywem składającym się z linii. Tylko zewnętrzna opaska na opakowaniu wskazuje na zawartość i porę roku, do której nawiązuje opakowanie. Dzięki neutralnej stylistyce pudełka nadają się do wykorzystania także po świętach jako opakowanie na prezenty (urodzinowe) lub po prostu do przechowywania różnych rzeczy. Przy odrobinie szczęścia opakowanie przetrwa dłużej niż sam prezent, czyli zawarte w nim kosmetyki, stanowiąc tym samym znakomite potwierdzenie dbałości firmy Weleda o zrównoważony rozwój.
Uszlachetnianie: Błyszczący efekt także dla osób świadomych ekologicznie
„Od kalendarza adwentowego przez wysokiej jakości pudełka prezentowe aż po miniaturowe zestawy w stabilnych torebkach kartonowych z uroczymi motywami zwierząt – mimo różnorodności edycja świąteczna stanowi jednorodną całość. Decydującą rolę odgrywa tutaj materiał kartonu, ponieważ już przy pierwszym spojrzeniu manifestuje on, że dla firmy Weleda naturalność odgrywa główną rolę – także w okresie świątecznym” – wyjaśnia Christine Braig z Weleda.
Konsekwentną dbałość o ochronę środowiska wyraża także proces produkcji i uszlachetniania materiału opakowaniowego. Wszystkie elementy opakowania serii bożonarodzeniowej powstały z odnawialnych, całkowicie nadających się do recyklingu surowców, a ich przy ich wytwarzaniu firma Karl Knauer zachowała neutralny poziom emisji CO2. Nawet efekt metaliczny wzoru linii na pudełkach prezentowych powstał bez użycia folii tłoczonej na gorąco lub na zimno czy lakierów UV, lecz wyłącznie poprzez kombinację tłoczeń i farb.
„Czasy, w których zrównoważony druk ograniczał się do wykorzystania szarego papieru pochodzącego z recyklingu, już dawno minęły. Dzięki naszemu doświadczeniu możemy zaoferować naszym klientom zrównoważone rozwiązanie praktyczne dla każdej opcji (uszlachetniania). Oczywiście niekiedy wiąże się to z większymi nakładami i kosztami, ale to inwestycja w naszą przyszłość i lepszy bilans ekologiczny, która się opłaca, o czym przekonani są także nasi klienci” – kontynuuje Rita Schätzle z Karl Knauer.