Zamknij

Opakowanie megatrendu

Opakowania dla No Make Up

Karl Knauer KG pakuje w przyjaźnie dla środowiska

W ostatnim dziesięcioleciu popyt na czyste ekologicznie, odpowiedzialne produkty sprzedawane w opakowaniu przyjaznym środowisku mocno wpłynął na branżę kosmetyczną. Oprócz klasycznych kosmetyków naturalnych w ciągu ostatnich lat sektor „clean cosmetic”, który rezygnuje z kontrowersyjnych substancji, rozwinął się z produktów niszowych do megatrendu. Przy podejmowaniu decyzji o zakupie produktów clean cosmetic oprócz składników elementarną rolę odgrywa także uczciwa produkcja i opakowanie będące efektem zrównoważonego procesu produkcji.

Znawcy branży nie mają wątpliwości, że to przede wszystkim milenialsi wygenerowali zmiany w sposobie myślenia w branży kosmetyków, a także środków czystości. Ponieważ dzielą się w mediach społecznościowych swoimi doświadczeniami i mają możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z ulubionymi markami, ich krytyka produktów, procesu produkcji czy opakowania jest brana pod uwagę. Jeżeli konsument jest niezadowolony lub oczekuje większego zaangażowania od producenta, prędzej czy później znajdzie zwolenników – i to na całym świecie. Marki, które nie zajęły się jeszcze własnym zrównoważonym rozwojem i swoją etyką, są coraz częściej krytykowane i tracą udziały w rynku na rzecz nowych, innowacyjnych producentów, wychodzących naprzeciw potrzebom konsumentów.

Czysta skóra i czyste sumienie

Podobnie jest w przypadku młodej niemieckiej marki kosmetyków „Nø – no make up”, dostępnej w sieci drogerii dm. Jej producent, niemiecka spółka KrollCosmetics GmbH z Dormagen, celuje w konsumentów, którzy „z czystym sumieniem” chcą dbać o swój wygląd. Dlatego wszystkie produkty są nie tylko wegańskie i nietestowane na zwierzętach, lecz także tak zapakowane, aby maksymalnie ułatwić recykling. „W naszej linii „Nø” opakowanie ograniczamy do minimum, dlatego świadomie zdecydowaliśmy się na pudełko składane, które zarówno w stylistyce, jak i materiale rezygnuje z niepotrzebnego efekciarstwa. To by do nas nie pasowało. Karl Knauer to niemiecki specjalista w zakresie opakowań, który w pełni realizuje nasze wymagania wobec zrównoważonego opakowania” – wyjaśnia Andreas J. Kroll, dyrektor zarządzający KrollCosmetics GmbH.

W ścisłej współpracy z osobami odpowiedzialnymi za marketing „Nø” zespół Karl Knauer z Biberach stworzył opakowanie, które idealnie pasuje do filozofii produktu. Wygląd składanych pudełek jest młody, świeży i ascetyczny, materiał i udoskonalenia są zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju i w całości podlegają recyklingowi. Dzięki temu opakowanie idealnie reprezentuje filozofię linii clean cosmetic, zarówno pod względem wizualnym, jak i pod względem cech haptycznych. „Nie tylko dla nich, chociaż przede wszystkim właśnie dla klientów z branży kosmetycznej jest ogromnie ważne, aby zaprezentować markę w taki sposób, by była odbierana jako luksusowa, a mimo to naturalna i ekologiczna. Taki szpagat między naturalnym wyglądem a nowoczesną, funkcjonalną stylistyką nie zawsze jest łatwy. Jesteśmy zdania, że „Nø” udało się to znakomicie” – twierdzi Bernd Wussler, Key Account Manager w firmie Karl Knauer, który zajmował się tym projektem.

https://www.krollcosmetics.com/

Newsletter: wiedzieć, co w trawie piszczy