Zamknij

Toast za udaną zmianę kursu

Opakowanie szampana z możliwością ozdobienia kredą

Szampan Geldermann prezentuje się w wyjątkowym opakowaniu

W segmencie wytwornych szampanów stylistyka ma szczególnie duże znaczenie. Dlatego marketingowcy w wytwórni szampana Rotkäppchen-Mumm w ostatnich latach zdecydowali się na całkowitą zmianę wizerunku marki premium Geldermann. Oprócz kształtu butelki i etykiety przywrócono także kartonowe opakowania, które teraz mocniej akcentują tradycje marki w połączeniu z innowacyjnymi elementami. Te eleganckie kartony prezentowe zostały zaprojektowane i wyprodukowane przez firmę Karl Knauer.

Ku marce premium

Trzy lata temu markę szampana Geldermann, należącą do wytwórni szampana Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien GmbH, charakteryzował szlachetny wygląd. Na początku 2017 roku prezencja rynkowa dla spożywczego handlu detalicznego została poddana kompleksowemu strategicznemu przekształceniu. Celem tych zmian było stworzenie z Geldermanna marki premium i zbudowanie jego pozycji. Nowy, naturalny wygląd ma podkreślać tradycyjną metodę produkcji i francuskie korzenie tej 180-letniej wytwórni. Do dzisiaj bowiem szampan Geldermann jest poddawany fermentacji w butelce i dojrzewa w ponad 600-letniej piwnicy w Breisacher Schlossberg.

„Nasze zadanie polegało na stworzeniu szlachetnego opakowania, które będzie czymś wyjątkowym na POS, a jednocześnie zarówno pod względem wizualnym, jak i cenowym wyróżni się prostotą” – tak Thomas Schultheiß, Key Account Manager w Karl Knauer, opisuje wyzwania projektu. „Dzięki wieloletniemu doświadczeniu – szczególnie w branży napojów – bardzo szybko opracowaliśmy i zaprezentowaliśmy osobom odpowiedzialnym za marketing szampana Geldermann rozwiązanie, które dokładnie odpowiadało ich wyobrażeniom”.

Kombinacja srebrnej folii i tłoczenia reliefowego stworzyła na opakowaniu szampana matowo-błyszczący efekt, nadający mu aurę tajemniczości. „Po bardzo krótkiej fazie projektowej już latem 2017 roku mogliśmy produkować nowe opakowania dla trzech rodzajów szampana: Classique, Rosé i Brut, i dostarczać je do sklepów spożywczych”.

Sukces sprzedażowy: edycja bożonarodzeniowa z funkcją tablicy

„Po znakomitych doświadczeniach z koncepcją i produkcją nowych opakowań Geldermann było dla nas jasne, że także w przypadku edycji specjalnych, planowanych na Boże Narodzenie 2018 i 2019 roku, skorzystamy ze współpracy ze specjalistami z firmy Karl Knauer” – opowiada Adam Hartung, kierownik zaopatrzenia ds. wyposażenia i opakowań w Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien GmbH. „Chcieliśmy świadomie zrezygnować z klasycznych motywów świątecznych i odpowiedzieć na potrzebę tworzenia indywidualnych prezentów” – uzupełnia Hartung.

Karton w ponadczasowym kolorze granatu został powleczony specjalną warstwą, po której można pisać dołączonym kawałkiem kredy. Umożliwiło to ozdobienie prezentu z bąbelkami indywidualnymi rysunkami i osobistymi dedykacjami. Inspiracją dla tego wyjątkowego opakowania prezentowego był kojarzony z marką granatowy kolor tablic łupkowych oraz dwa portrety założycieli firmy, Petera Geldermanna i Alfreda Geldermanna, przypominające rysunki wykonane kredą.

„Aby umożliwić dołączenie kredy, skonstruowaliśmy opakowanie z dodatkowym elementem na zewnątrz. W klapce chroniącej przed kurzem znajduje się uchwyt, w którym umieszczono kredę zabezpieczoną w ten sposób przed połamaniem” – tak Thomas Schultheiß wspomina tę subtelną cechę projektu.

Modna stylistyka tablicy kredowej – to w żadnym wypadku nie jest „old school”

„Destylarnia Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien GmbH to jeden z naszych klientów, który rozpoznał potencjał farby kredowej i perfekcyjnie wykorzystał ten trend” – wyjaśnia Thomas Schultheiß z firmy Karl Knauer. „Możliwość szybkiego i łatwego dodania do prezentu indywidualnego akcentu, dedykacji lub przesłania stanowi dla kupującego prawdziwą wartość dodaną. Rozwiązanie to pobudza kreatywność i zwraca uwagę na produkt”.

https://www.geldermann.de/

Newsletter: wiedzieć, co w trawie piszczy