Zamknij

Innowacyjne opakowania przyszłości

Zrównoważone, funkcjonalne, z sensem: innowacyjne opakowania w oczywisty sposób podążają za przyszłymi trendami konsumentów. Przedsiębiorstwom, którym uda się stworzyć nowe rozwiązania w zakresie zrównoważonych opakowań, zyskają dużą przewagę na rynku. W olbrzymim stopniu wzrosły oczekiwania klientów w kwestii zrównoważonego podejścia. Koncepcje zrównoważonych opakowań z zastosowaniem innowacyjnych materiałów i konstrukcjami, na które zużyto niewiele materiału, w przyszłości zdystansują konkurencję. Równie innowacyjne będą w przyszłości opakowania zrównoważone z dodatkową korzyścią, inteligentnymi konstrukcjami, a nawet zintegrowanym światłem jak nasze technologie HiLight – smart LEDs® – dla skutecznej prezentacji marki w miejscu sprzedaży.

 

LitePac Top
Karl Knauer i Krones rewolucjonizują rynek wtórnych opakowań napojów: Wszystko za sprawą opatentowanego na całym świecie rozwiązania „LitePac Top” zastępującego powszechnie stosowaną dotąd w opakowaniach zbiorczych folię termokurczliwą, co w efekcie pozwala uniknąć nadmiarów niepotrzebnego plastiku.

Innowacyjne materiały opakowaniowe

Opakowania staną się w przyszłości bardziej zrównoważone: karton sukcesywnie zastąpi plastik. Jako producent opakowań od ponad 80 lat wiemy, że karton jako materiał opakowaniowy jest już sam w sobie zrównoważony. Przemysł opakowań oferuje jednak dużo więcej możliwości: nowy materiał opakowaniowy umożliwia nową kategorię zrównoważonego podejścia w pakowaniu marek i produktów. Innowacyjne materiały opakowaniowe przechodzą do ofensywy – przeczytaj, w jaki sposób możesz w przyszłości zapewnić bardziej zrównoważone podejście dzięki innowacyjnym koncepcjom opakowań.

Wysokie kartoniki z perforowanym wzorem
Karton z odpadów rolnych

Innowacyjne opakowania będą w przyszłości w coraz większym zakresie wykorzystywać surowce z odpadów rolnych pozostałych po zbiorach, np. łodygi i liście roślin użytkowych jak ryż czy zboże. Korzyść tego materiału opakowaniowego z punktu widzenia ekologii leży jak na dłoni – odpady rolne są wykorzystywane i w ten sposób zwiększają stopień wykorzystania produkcji rolniczej w celach spożywczych i jednocześnie jako surowca do produkcji kartonów. Innowacja ta generuje lepszy bilans ekologiczny!

Widok szczegółowy kartonowego pojemnika o naturalnym wyglądzie
Karton z trawy

Karton z trawy pozyskanej z powierzchni kompensacyjnych lub obszarów ochrony przyrody stanowi alternatywę jako wyjątkowo zrównoważony materiał opakowaniowy. Trawa z regionu oferuje wiele korzyści z punktu widzenia ekologii, np: produkcja ograniczająca zużycie energii wody oraz emisji CO2.

 

Dowiedz się więcej

Kartonik w naturalnym designie na bieliznę
Alternatywa: karton (recyklingowy)

Karton jest jednym z najbardziej zrównoważonych materiałów opakowaniowych, ponieważ składa się z surowca odnawialnego, jakim jest drewno. Dlatego jest on szczególnie przyjazny dla środowiska na etapie pozyskiwania i produkcji, użycia i utylizacji. Żadne inne opakowanie nie jest tak intensywnie poddawane recyklingowi jak opakowania z kartonu, tektury i papieru. Dowiedz się o innowacyjnych i wszechstronnych możliwościach opakowań z tektury! 

Innowacje w dziedzinie opakowań dla przyszłości: w tym miejscu znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące szczególnie zrównoważonych materiałów.

Innowacje w designie opakowań

Opakowania zapewniają nie tylko ochronę produktów, ale również stanowią centralny kanał marketingu i komunikacji. Szczególnie innowacyjny design opakowań przyciągnie spojrzenia klientów w supermarkecie, wzbudzając ich zainteresowanie. „First Moment of Truth” to moment, w którym klient dostrzega opakowanie. Ta krótka chwila musi być w przyszłości na tyle przekonująca, aby opakowanie wyróżniało się na tle nieustannie rosnącej oferty w supermarkecie, oraz aby zachęcała do wzięcia produktu do ręki. Efekt ten można osiągnąć różnymi środkami, począwszy od wykończenia wyróżniającego się od masy po zastosowanie efektów świetlnych, sygnałów dźwiękowych i zapachów.

Opakowanie w formie zwoju Bauerfeind

Innowacja aż po krańce stóp: koncepcja opakowania na skarpety sportowe zwraca uwagę na sklepowej półce dzięki zmyślnemu designowi, elastycznym możliwościom zawieszenia oraz optymalnej prezentacji towaru na potrzeby handlu. Cechą szczególną jest zintegrowane zabezpieczenie przed kradzieżą: skarpeta jest przytrzymywana w opakowaniu dzięki specjalnej konstrukcji zwoju za pomocą obustronnych „zawiasów”, a mimo to można jej dotknąć.

Opakowanie w formie zwoju z nadrukiem na skarpetki
Opakowanie na whisky Glenmorangie

Innowacyjna koncepcja dla branży napojów: firma Karl Knauer, we współpracy z londyńską agencją kreatywną Butterfly Cannon, stworzyła kompleksowo uszlachetnione opakowanie. Ponad 16 000 soczewek holograficznych 3D, lakier hybrydowy UV, jak również tłoczenie reliefowe logo czynią z opakowania wyjątkowy obiekt, który przykuwa wzrok, dostarczając niezwykłych wrażeń dotykowych.

Pomarańczowy kartonik z nadrukiem na butelkę
Linia sportowa Bauerfeind

Dotykowa innowacja: Lakier soft-touch, którym został pokryty materiał opakowania, daje klientom przedsmak tego, jak przyjemny w noszeniu będzie znajdujący się wewnątrz bandaż sportowy. Uszlachetnienie lakierem UV-Spot świadczy o jednym: w tym przypadku chodzi o produkt klasy premium. Innowacja także w obszarze convenience opakowania, ponieważ w pełni zintegrowana eurozawieszka plus funkcja wysuwania i otwory na palce umożliwiają łatwą i jednocześnie innowacyjną obsługę.

Wysuwane pudełko z kartonu na skarpetki
Seria opakowań ozdobnych PUER line

Megatrend o nazwie redukcja: firma Karl Knauer stworzyła koncepcję opakowania, która w stu procentach stawia na naturalny dotyk i działanie kartonowego materiału, możliwie rezygnując z plastiku. W nowej serii „PURE line” optyka została zredukowana do tego, co najistotniejsze. Naturalna powierzchnia tworzy ponadto idealną przestrzeń na indywidualne przetłoczenia. Pozwala to na doskonałe połączenie naturalności z elegancją.

Nadruk logo ze złotym napisem i tłoczeniem
Multisensorycznie

Innowacyjność polegająca na naturalności w wyglądzie i dotyku: innowacyjne zastosowanie multisensoryki w opakowaniu pozwala zaskoczyć klienta już w sferze wizualnej i dodatkowo zachwycić wyjątkowymi walorami dotykowymi. Opakowania kartonowe, które nie tylko wyglądają jak drewno, ale również są takie w dotyku, bardzo mocno odwołują się do zmysłów. „Naturalny” efekt powstaje dzięki inteligentnemu połączeniu materiału, druku, specjalnego lakieru i współgrającego z tym designu.

Puste i pełne kartoniki na artykuły żywnościowe z okienkiem
Unboxing (przeżycie)

Wow! Otwarcie opakowania, czyli tzw. unboxing, staje się nowym przeżyciem. Opakowanie staje się nośnikiem emocji. A samo opakowanie staje się nie mniej atrakcyjne niż sam produkt. Sam moment otwarcia opakowania staje się przeżyciem, oferując kupującemu – oprócz samego produktu – dodatkową radość niezwykłego doświadczenia. Połączenie indywidualnego opakowania oraz dobrze przemyślanego designu i inteligentnej konstrukcji budzi u klientów asocjacje i emocje, które pozostają w pamięci.

Opakowanie kosmetyczne z wieczkiem dla ASAHEGO

Innowacyjne opakowania ze światłem

Świetlistym punktem orientacyjnym w rozwoju innowacyjnych opakowań jest integracja światła w opakowaniu. Projektanci opakowań w firmie Karl Knauer projektują spektakularne, budzące uznanie na całym świecie i wielokrotnie nagradzane inscenizacje produktów na potrzeby Twojej marki. Odkryj nowy wymiar!

Wiele przyznanych nagród w kraju i za granicą.

Nasz Innovation Engine 7.0

7 kroków do indywidualnego opakowania

Karton, tektura falista, a może coś absolutnie nowatorskiego: wybór materiałów do opakowań z nadrukiem jest niemal nieskończony. Wybierz materiał, który pod względem innowacyjności, funkcji, prezencji lub trwałości będzie spełnieniem Twoich indywidualnych potrzeb.

Tektura wykonana z trawy z przetłoczeniem w kolorze brązu

Niech wyróżni Cię wyjątkowość! Posiadamy know-how w tworzeniu i realizacji nawet najbardziej niezwykłych form, sprawiając, że Twoje indywidualne opakowania staną się elementem przykuwającym wzrok w miejscu ich ekspozycji. Odkryj siłę naszych innowacji – chętnie opracujemy ofertę dla Ciebie.

Opakowanie w kolorze trawy z wieloma krawędziami

Większa sprzedaż zgodnie z filozofią convenience! Indywidualne kartoniki, które można łatwo otworzyć, to mocny argument prosprzedażowy. Poznaj szerokie spektrum innowacyjnych rozwiązań w zakresie zabezpieczenia przed pierwszym otwarciem, łatwego dozowania i ponownego zamknięcia opakowań produktów.

Żółty kartonik z otworem umożliwiającym wysypanie zawartości (w przybliżeniu)

Zabłyśnij czymś wyjątkowym! Za pomocą naszych elementów uszlachetniających pobudzamy wszystkie zmysły i tworzymy najwyższej jakości opakowania indywidualne, które skupiają uwagę Twoich klientów i budzą ich zachwyt. Zapytaj nas!

Przetłoczenia kartek z użyciem folii do złoceń z efektem 3D

Procesy produkcyjne muszą być w najwyższym stopniu efektywne – filozofia lean determinuje nasze procesy. Rozwiązania dla e-biznesu, systemy Web Center czy SMI optymalizują naszą pracę na co dzień. Tworzy to ramy również dla Twojego sukcesu.

hala produkcyjna z automatami pakującymi

Odpowiedzialność za środowisko naturalne i społeczeństwo jest dla nas priorytetem. Stawiamy na zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo, chroniąc produkt i markę, gwarantując bezpieczeństwo artykułów spożywczych, wybierając rozwiązania z certyfikacją FSC® i CO2 oraz opartą na neutralności klimatycznej filozofię pracy w lokalizacji Biberach.

Dach płaski z panelami solarnymi

Jako prekursor w dziedzinie drukowanej elektroniki na opakowaniach oferujemy dostęp do mnóstwa innowacyjnych technologii multisensorycznych. Jesteśmy kompetentnym partnerem, gdy opakowanie ma być narzędziem marketingu interaktywnego.

Biało-złote opakowanie na serum kosmetyczne do wyciągania
Newsletter: wiedzieć, co w trawie piszczy