Długotrwały rozwój to u nas tradycja.

Konsumenci i klienci stają się coraz bardziej świadomi kwestii ochrony środowiska naturalnego i pragną brać na siebie odpowiedzialność za przyszłość kolejnych pokoleń. To podejście godne pochwały. Coraz większa świadomość konsumentów końcowych prowadzi oczywiście do większego zapotrzebowania na opakowania przyjazne środowisku. Trend ten nazywa się "green packaging".

Pod względem długotrwałego rozwoju Karl Knauer już od dawna uchodzi za lidera innowacji w branży opakowań i artykułów reklamowych. Jako nowoczesne przedsiębiorstwo produkujące opakowania i artykuły reklamowe już na wczesnym etapie uwzględniliśmy zmieniającą się, powszechną świadomość ekologiczną.

Długotrwały rozwój to dla nas zasada prowadzenia działalności gospodarczej.

Ekonomia, ekologia i społeczna odpowiedzialność to filary naszej strategii długotrwałego rozwoju. Właśnie ta strategia stanowi centralny element filozofii naszego przedsiębiorstwa. W ten sposób Karl Knauer ponownie zaskakuje kolejnymi, odważnymi innowacjami – tworząc projekty opakowań zużywające o wiele mniej materiału, prowadząc odpowiedzialną politykę zaopatrzenia, zdobywając certyfikaty FSC® (FSC-C009030) lub doradzając w kwestii ekologicznych rozwiązań opakowaniowych. To tylko niektóre z naszych licznych inicjatyw.

Także w dziedzinie zarządzania i odpowiedzialności za pracowników myślimy i działamy zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Możemy pochwalić się wysokim poziomem inwestycji, dbamy też o trwałe i wieloletnie kontakty z Klientami. Nasi pracownicy korzystają z długotrwałego wsparcia w rozwoju i z możliwości dalszego kształcenia.


Oto nasze działania w zakresie długotrwałego rozwoju w pigułce:

Rozwój opakowań

  • minimalne zużycie materiału

  • uszlachetnianie przyjazne środowisku

  • odpowiedzialna polityka zaopatrzenia w papier/tekturę

  • certyfikaty FSC® (FSC-C009030)

  • doradztwo w dziedzinie ekologicznych alternatyw opakowaniowych


Środowisko

  • certyfikat środowiskowy ISO 14001

  • zarządzanie odpadami

  • system wskaźnikowy służący ciągłemu usprawnianiu procesów oszczędzających energię/wodę/odpady/emisje

  • pozyskiwanie energii za pomocą własnych instalacji fotowoltaicznych


Zarządzanie

  • długoterminowa polityka przedsiębiorstwa

  • wysoki poziom inwestycji

  • wspieranie rozwoju pracowników

  • długotrwałe relacje z Klientami

  • wspieranie rozwoju otoczenia firmy


Pracownicy

  • liczne szkolenia zewnętrzne

  • ciągłe kształcenie w dziedzinie poligrafii

  • minimalna fluktuacja

  • elastyczne modele robocze pozwalające godzić pracę zawodową z życiem rodzinnym


Klienci

  • partnerstwo w łańcuchu dostaw

  • ciągły wzrost wydajności

  • przedsiębiorstwo średniej wielkości, bliskie Klientowi, o wydajności europejskiego lidera rynku