Nawet opakowanie kręci
Wiha sprzedaje swój pierwszy na świecie elektryczny śrubokręt
Wiha to nazwa firmy oferującej od ponad 75 lat narzędzia klasy premium, które gwarantują większą efektywność, lepszy komfort i szybszą pracę. Dlatego do klientów tego innowacyjnego przedsiębiorstwa rodzinnego należą fachowcy z całego świata. Z okazji wprowadzenia na rynek pierwszego na świecie elektrycznego śrubokrętu „speedE®”, dzięki któremu automatyczne wkręcanie i wykręcanie, kontrola siły dokręcania i ręczne mocowanie śruby przebiega znacznie szybciej, zdecydowano się na wyjątkowe rozwiązanie: opakowanie, które jako narzędzie marketingowe umiejętnie podkreśla wyjątkowość i najwyższą jakość produktu i które podobnie jak sam śrubokręt także pochodzi ze Szwarcwaldu.
W handlu narzędzia są z reguły zapakowane w pudełka z tworzywa sztucznego – w Wiha zdecydowano się na materiał przyjazny środowisku. We współpracy ze specjalistą w dziedzinie opakowań, firmą Karl Knauer z Biberach, powstało kartonowe opakowanie wysokiej jakości dla śrubokrętu „speedE®”. Opakowanie podkreśla ekskluzywność produktu oraz umożliwia bezpieczne przechowywanie różnorodnych akcesoriów. „Podczas otwierania opakowania, które przypomina skrzynię ze skarbami, wkładka stabilizująca wkrętak zostaje uniesiona” – Oliver Wedinger, Key Account Manager w Karl Knauer, opisuje jedną ze szczególnych cech opakowania. „Dzięki temu rozpakowywanie wywołuje efekt wow i wzmaga chęć, by natychmiast przetestować nowe narzędzie”.
Pod uniesioną wkładką wykonaną z wielokrotnie kaszerowanej tektury falistej klient znajduje kompleksowe wyposażenie zestawu. Podobnie jak sam śrubokręt, także wyposażenie jest mocowane za pomocą inteligentnej konstrukcji opakowania i można je bezpiecznie transportować.
Ekskluzywność nowatorskiego produktu Wiha jest widoczna i wyczuwalna jeszcze przed rozpakowaniem, na zewnętrznej stronie opakowania klasy premium: wygląd opakowania, zastosowanie nietypowego dla branży materiału, uszlachetnienie kombinacją lakieru soft-touch i UV, tłoczone logo i hologram potwierdzający oryginalność produktu „speedE®” przyciągają klientów do punktów sprzedaży i zachęcają do sięgnięcia po produkt.
„Firmie Kar Karl Knauer w imponujący sposób udało się zrealizować nasze wyobrażenia. Opakowanie jako „nośnik emocji” odgrywa ważną rolę przy sprzedaży naszego śrubokrętu. Jesteśmy pewni, że utwierdza ono klienta – także na drugi rzut oka – w decyzji o kupnie i daje mu poczucie nabycia wysokiej jakości, innowacyjnego i wyjątkowego narzędzia” – wyjaśnia Sven Wilde, kierownik zespołu Sales Concept w Wiha. „To pozytywne odczucie u klienta ma także długofalowy wpływ na odbiór marki Wiha”.