Zamknij

Dobrze leży w ręce!

Opakowania na ciastka w nowoczesnej stylistyce papieru kraftowego i naturalne w dotyku

Opakowania o naturalnym wyglądzie i dotyku

Zachwyt od pierwszego spojrzenia, chwila prawdy, która staje się coraz ważniejsza, gdy chcemy poprowadzić klienta stojącego przed półką sklepową ku produktowi. Nie mniej ważne jest to, co dzieje się potem: klient bierze produkt z półki, czuje go i ocenia. To kompleksowe wzbudzenie zainteresowania klienta działa najlepiej w przypadku opakowań o naturalnym wyglądzie i dotyku firmy Karl Knauer KG. Multisensoryczne aspekty pomagają zaskoczyć klienta, zachwycić go i umożliwić trwałe zapamiętanie marki.

Opakowanie przyszłości jest „multisensoryczne”

Chwila prawdy to dokładnie ten moment, w którym klient widzi opakowanie. Ten krótki rzut oka musi być tak przekonujący, aby opakowanie wyróżniało się na tle bogatej konkurencji w supermarkecie i zachęcało do sięgnięcia po produkt. Efekt ten można osiągnąć na różne sposoby, począwszy od wyróżniającego kształtu aż po zastosowanie efektów świetlnych, dźwiękowych i zapachów. Po wzbudzeniu zainteresowania klienta następuje kolejny moment: produkt zostaje zdjęty z półki i w najlepszym razie przekona klienta zaskakującymi wrażeniami dotykowymi. Także tutaj ogromną rolę odgrywa opakowanie. „Im więcej zmysłów bierze udział w poznawaniu produktu, tym wrażenie dłużej pozostaje w pamięci klienta i tym trwalej produkt przekonuje do siebie  oraz pracuje na markę producenta w przyszłości” – wyjaśnia Bernd Wussler, Key Account Manager w Karl Knauer KG.

Naturalny wygląd i dotyk jako całościowe wrażenie zmysłowe

W przypadku opakowań z kartonu, w których karton nie tylko wygląda jak drewno, ale także sprawia takie wrażenie w dotyku, mowa zmysłów jest wyjątkowo wyrazista. Ten „naturalny” efekt powstaje dzięki inteligentnej kombinacji materiału, druku, specjalnego lakieru i dopasowanego do tego projektu. Kosze i miski z tego materiału idealnie nadają się do wszelkich naturalnych produktów, takich jak: musli, owoce, warzywa i pieczywo, ale także produktów typu piwo kraftowe, soki czy kosmetyki. Na życzenie klienta karton może mieć certyfikat FSC®, aby opakowanie miało nie tylko naturalny wygląd i dotyk, ale także było neutralne dla środowiska w procesie produkcji.

Taifun-Tofu GmbH: banderole o naturalnym wyglądzie i dotyku

Feto, produkt z tofu, od 2016 roku jest oferowany z banderolą o naturalnym wyglądzie i dotyku. Ten naturalny produkt można dostać w sklepach spożywczych (w chłodniach), a banderola pełni funkcję opakowania zewnętrznego. Oczekiwania wobec banderoli były wyraźnie określone: wartość opakowania zewnętrznego miała podkreślać i uwypuklać naturalność produktu i tym samym trwale zwiększyć wskaźniki sprzedaży. Zastosowany materiał musiał także być dopasowany do chłodnego otoczenia, podobnie jak lakiery i farby do druku.

Uzupełnienie opakowania o dodatkową banderolę o naturalnym wyglądzie, pasującym do naszego produktu: taki był nasz cel. Fakt, że dodatkowo mogliśmy zaskoczyć naszych klientów niezwykłymi wrażeniami dotykowymi, bardzo nam się spodobał!” – wyjaśnia Susanne Grießer z Taifun-Tofu. „We współpracy z firmą Karl Knauer KG mogliśmy otulić nasz produkt w naturalne opakowanie, które nie tylko przyciąga wzrok, ale także zaskakuje w dotyku”.

Kekswerkstatt: cukierki to nie tylko smak

Wypieki firmy Kekswerkstatt są wytwarzane ręcznie, reprezentują najwyższą jakość i znakomicie nadają się na prezent dla klientów, pracowników czy przyjaciół. Jej efektowne dzieła są wykonane z naturalnych składników i dokładnie to powinno odzwierciedlać odpowiednie opakowanie. Firma Karl Knauer KG stworzyła opakowanie w sam raz dla limitowanej edycji cukierków: gotowe opakowanie zachwyciło klienta wyglądem papieru kraftowego i naturalnymi wrażeniami dotykowymi druku offsetowego. „Także dla naszych ciastek zleciliśmy przygotowanie specjalnego opakowania: miało ono odzwierciedlać naturalność naszych produktów i w ten sposób podkreślać naszą wiarygodność jako producenta zrównoważonych wyrobów cukierniczych. Osiągnęliśmy ten cel dzięki opakowaniu o naturalnym wyglądzie i dotyku, z wyjątkowym barwnym nadrukiem: to całościowa koncepcja, od zakupu naturalnych składników wypieku aż po odpowiednie opakowanie” – wyjaśnia Sebastian Reza z Kekswerkstatt.

https://www.taifun-tofu.de/

https://www.kekswerkstatt.de/

 

Newsletter: wiedzieć, co w trawie piszczy