Czas na zmiany:
nowa odsłona opakowania
Wszystko wokół nas nieustannie się zmienia, czy tego chcemy czy nie. Kto udaje, że tego nie widzi, ryzykuje, że pozostanie w tyle. Nie dotyczy to tylko uczestnictwa w maratonie, ale również wielu innych dziedzin życia i pracy, w tym oczywiście także marketingu. Dlatego osoby odpowiedzialne za produkt powinny regularnie sprawdzać, jak prezentuje się on na rynku i w razie potrzeby odpowiednio go dopasować. To, co było modne wczoraj, jest dziś w najlepszym przypadku „retro”, ale przypuszczalnie jutro dla większości konsumentów będzie passé. Aby dotrzeć do młodszych, i tym samym nowych grup konsumentów i być postrzeganym jako firma na czasie, nawet wielkie marki, takie jak słynny ciemnobrązowy napój z kofeiną, co jakiś czas dostosowują się do aktualnej mody. Oprócz kształtu butelek przykładowo biało-czerwony napis jest od 1886 roku regularnie lekko modyfikowany, aby zawsze wyglądał nowocześnie. Takie dopasowanie wzoru i/lub cech lub funkcji produktu nosi nazwę „relaunch” – nowa odsłona. Może ona się odbywać – jak w przypadku wspomnianego napoju – niemal niezauważalnie lub całkiem świadomie jako instrument, którego celem jest pozyskanie nowych grup klientów.
Nowe trendy, nowe funkcje, nowe wymagania:
przyczyny wprowadzania nowej odsłony produktu
Nowe funkcje oprogramowania, zmiany receptury, nowe regulacje prawne, na przykład dotyczące oznaczeń produktów, czy też większe zainteresowanie klientów zrównoważonymi opakowaniami bez plastiku – to wszystko może być impulsem do wprowadzenia nowej odsłony produktu. Aby nowa wersja produktu lub zmiana jego wizerunku na rynku spotkała się z pozytywnym odbiorem, trzeba najpierw zastanowić się, czy i w jaki sposób chcemy zakomunikować o zmianach. A przede wszystkim – do jakich grup docelowych chcemy dotrzeć. Ostatecznie zawsze to klient decyduje, czy nowa odsłona odniesie sukces czy nie.
klient nadaje ton.
Wezmę produkt z półki czy nie? Coraz częściej decyduje o tym opakowanie. Jeżeli jest z tworzywa sztucznego, coraz więcej klientów rezygnuje z zakupu. Dlatego wielu producentów przy okazji nowej odsłony swoich produktów całkowicie zmienia także opakowanie, aby – przykładowo wykorzystując karton – uczynić je bardziej zrównoważonym. Materiał od zawsze był bowiem komunikatem – a karton, jako zrównoważony surowiec, jest materiałem opakowaniowym dzisiejszych czasów.
Światowy lider na diecie bez plastiku
O tym, jaki potencjał tkwi w nowym opakowaniu, świadczy rzut oka na nowe blistry, jakie opracowaliśmy dla szczoteczek marek Dr.BEST i Aquafresh: słynna ruchoma główka szczoteczki od 2021 roku prezentuje się w jednym z najbardziej innowacyjnych okienek ze zrównoważonych włókien celulozowych. Całkowicie pozbawione plastiku opakowanie, które w całości można wyrzucić do kontenera na papier, pozwala koncernowi GlaxoSmithKline, do którego należy między innymi marka Dr.BEST, zrezygnować rocznie z 325 ton plastiku. Opakowanie zdobyło już wiele krajowych i międzynarodowych nagród.
Zrównoważony rozwój na dotyk
Ponadczasowy krój i naturalne materiały, jak bawełna z drobnej przędzy, wełna czy jedwab, od zawsze stanowiły o atrakcyjności bielizny oferowanej przez firmę mey. Wraz z wprowadzeniem nowych produktów i zmianą logo firma zdecydowała się także na modyfikację linii opakowań i uwodzi teraz naturalnymi właściwościami dotykowymi kartonu. Do tego całkowicie zrezygnowała z tworzyw sztucznych.
naszych kompetencji można dotknąć
Nasi specjaliści w dziedzinie opakowań każdego dnia pracują nad wprowadzeniem w życie pomysłów, jakie powstaną w głowach ekspertów od marketingu. Wiemy dokładnie, za które sznurki trzeba pociągnąć, aby spełnić wszystkie wymagania stawiane wobec opakowania – w zakresie wzornictwa, funkcjonalności, a także wyglądu w punkcie sprzedaży. Im szybciej dołączymy do zespołu projektującego opakowanie, tym krótszy będzie czas opracowania i tym samym realizacji.