Zamknij

Pakowanie kontraktowe: mistrzowska logistyka

Pakowanie kontraktowe to termin zbiorczy dla wszystkich usług związanych z opakowaniami, takich jak: pakowanie, przepakowywanie, kompletowanie lub opakowywanie, a także komisjonowanie i konfekcjonowanie produktów, świadczonych przez dostawcę usług pakowania, takiego jak Karl Knauer. Termin co-packing – skrót od angielskiego określenia „contract packing” (pakowanie kontraktowe) – obejmuje również magazynowanie i terminową wysyłkę towarów. Często używany jest również termin „pakowanie na zlecenie”, a w branży napojów – „napełnianie kontraktowe”.

Pakowanie kontraktowe to interesująca propozycja dla wszystkich firm, które chcą skoncentrować się na swojej podstawowej działalności i zaoszczędzić sobie często czasochłonnego i pracochłonnego pakowania swoich produktów. Dotyczy to wszystkich sektorów, takich jak przemysł napojów, spożywczy, chemiczny czy kosmetyczny. Ponieważ niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z żywnością, czy z produktami niespożywczymi, wszystkie towary pakowane do (składanych) pudełek, puszek, butelek, toreb lub innych pojemników mogą być zwykle pakowane szybciej i wydajniej przez profesjonalnych co-packerów niż przez pracowników.

Verpacken von Schokoladentafeln
Jako doświadczony ekspert w dziedzinie pakowania na zlecenie przejmujemy cały proces pakowania: od opracowania i wyprodukowania opakowania poprzez konfekcjonowanie aż po dostawę.

Pakowanie kontraktowe: pakiet kompleksowych usług

Czy wszystkie 126 elementów zestawu jest w pudełku? Czy podczas pakowania zachowano maksymalną temperaturę przechowywania? Jakiego kleju najlepiej użyć do przyklejenia próbki produktu do opakowania? To tylko kilka pytań, które jasno pokazują, że pakowanie kontraktowe to znacznie więcej niż zwykła czynność napełniania. Profesjonalne firmy co-packingowe zajmują się całą logistyką towarów, od przyjęcia towarów i kontroli jakości przy dostawie poprzez pakowanie – automatyczne lub ręczne – aż po terminową wysyłkę do sprzedawcy detalicznego lub konsumenta końcowego. Jeśli co-packer zajmuje się również projektowaniem i produkcją opakowania, tak jak robi to Karl Knauer, przekłada się to wyraźne korzyści w zakresie obsługi i kosztów: Firma Karl Knauer towarzyszy wszystkim etapom projektu pakowania, dzięki czemu nasi klienci mogą w pełni skoncentrować się na swojej podstawowej działalności.

 

Co-packerzy potrafią więcej niż tylko pakować, przepakowywać czy kompletować towary w opakowaniach. Przejmują oni wszystkie zadania związane z pakowaniem i konfekcjonowaniem, takie jak:

  • ustawianie i napełnianie opakowań

  • łączenie opakowań wieloczęściowych (np. kalendarzy adwentowych)

  • napełnianie ekspozytorów lub stojaków

  • znakowanie

  • czyszczenie 

  • korygowanie

  • zgrzewanie

  • etykietowanie

  • łączenie w pakiety

  • przechowywanie towarów – przed pakowaniem i po nim

  • obsługa wysyłki

Zalety pakowania kontraktowego i dlaczego wszystkim się to opłaca

Dawniej pakowanie kontraktowe wykonywane były wyłącznie ręcznie, dziś najnowocześniejsze maszyny mogą przejąć wiele etapów procesu pakowania. Warunkiem jest jednak dostępność odpowiednich urządzeń do pakowania, co jest rzadkie, zwłaszcza w mniejszych firmach lub start-upach. Nie tylko w takich przypadkach, ale także w dużych korporacjach współpraca z ekspertem w dziedzinie pakowania kontraktowego może się opłacić. Co-packerzy zapewniają bowiem nie tylko ugruntowaną wiedzę i sprawdzone procesy, ale także nowoczesne maszyny pakujące i personel, który potrafi je obsługiwać.

Umożliwia to przykładowo szybkie i bardzo elastyczne amortyzowanie przeciążeń wydajności, sezonowych szczytów czy dodatkowych nakładów związanych z pakowaniem w przypadku specjalnych akcji sprzedażowych – bez kosztownych inwestycji we własne maszyny i bez konieczności przydzielania własnych pracowników do pakowania. W czasach niedoboru wykwalifikowanych pracowników fakt ten odgrywa ważną rolę dla coraz większej liczby firm. Ponieważ firma Karl Knauer ma również duże doświadczenie w dziedzinie budowy maszyn, stosuje maszyny pakujące, które często zostały specjalnie opracowane lub zoptymalizowane pod kątem pakowanego produktu. Oprócz oszczędności na personelu i kosztach (inwestycyjnych) profesjonalni dostawcy usług pakowania oferują większą niezawodność procesu i kompletny pakiet usług, który wychodzi naprzeciw wszystkim życzeniom klienta. A to jest bezcenne. 

 

Indywidualne rozwiązania w zakresie pakowania kontraktowego: u nas to standard

Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia ze specjalną promocją dla młodego start-upu, czy też z projektem na dużą skalę z milionowym nakładem dla markowego producenta – każdy z naszych projektów co-packingowych jest niepowtarzalny. Aby zawsze móc zaoferować naszym klientom optymalne rozwiązanie w zakresie pakowania lub pakowania kontraktowego, dla każdego zamówienia opracowujemy indywidualną, dopasowaną ofertę kompleksowych usług, projektujemy także linię pakującą dostosowaną do potrzeb klienta. Usługa pakowania kontraktowego firmy Karl Knauer obejmuje wszystkie te elementy. Nawet firmy, które szukają partnera tylko do kompletacji zamówień, znajdą u nas odpowiednią propozycję dla siebie. Nasi klienci doceniają tę elastyczność i skalowalność, odwdzięczając się dziesięcioleciami lojalności. 

 

Modelowy przykład: Nucao

Adventskalender aus Karton
Kalendarz adwentowy z kartonu

Kalendarze adwentowe to udany przykład niezwykle skutecznego pakowania kontraktowego. Potrzeba wiele doświadczenia, aby mieć pewność, że za każdymi z 24 okienek czeka odpowiednia niespodzianka. W przypadku nucao, młodego producenta czekolady z Lipska, Karl Knauer był odpowiedzialny za projekt i produkcję pozbawionego plastiku kalendarza adwentowego wykonanego ze zrównoważonych materiałów. W ramach zlecenia w naszym zakładzie złożyliśmy kalendarz, który składa się z 54 elementów, i ręcznie napełniliśmy go czekoladą. Następnie w okresie przedświątecznym trafił do sprzedaży. 

 

Jaki produkt lub ofertę promocyjną chcesz zapakować w najbliższej przyszłości w taki sposób, aby osiągnąć pełny sukces rynkowy? Daj nam znać i skorzystaj z porad naszych ekspertów.
Newsletter: wiedzieć, co w trawie piszczy