Zamknij

Sprytne opakowania, czyli jak można oczarować klienta i sprzedawcę

Krawędzie opakowania z zamknięciem

Karl Knauer KG wkracza na nowe ścieżki razem z Bauerfeind AG

Współczesne opakowania muszą być uniwersalne: powinny być jednocześnie przyjazne środowisku, lekkie, odporne, kompaktowe, wielofunkcyjne, bezpieczne, stylowe i niedrogie. O tym, że nie zawsze się to udaje, wie każdy, kto przyjrzy się popularnym opakowaniom sprzedażowym. Pozytywnym przykładem jest natomiast innowacyjne składane opakowanie kartonowe, opracowane przez firmę Karl Knauer dla nowej linii skarpet sportowych marki Bauerfeind.

„Ważne było dla nas zaoferowanie branży handlowej takiego opakowania naszych skarpet sportowych, które sprawdzi się idealnie. Oprócz nowoczesnej, atrakcyjnej stylistyki dotyczy to także takich cech, jak zintegrowana ochrona przed kradzieżą, elastyczne możliwości zawieszania oraz optymalna prezentacja towaru” – tak Christian Naujoks, Global Product Manager Sports w Bauerfeind, opisuje najważniejsze wymagania wobec opakowania. W przypadku podobnych produktów wielu producentów z branży sportowej wybiera opakowania z tworzyw sztucznych, tymczasem firma Bauerfeind świadomie zdecydowała się na bardziej zrównoważone rozwiązanie. „Ponieważ od wielu lat z powodzeniem współpracujemy z zespołem Karl Knauer, oczywiste jest, że także z tym projektem zwróciliśmy się do specjalistów ze Szwarcwaldu – i razem z nimi stworzyliśmy coś więcej niż przekonującą kartonową alternatywę” – wspomina Anja Metzner, współodpowiedzialna za zakupy w firmie Bauerfeind.

Faza projektowania tego niezwykłego opakowania, chronionego prawem jako wzór użytkowy, zajęła około 1,5 roku. Jednym z niezwykłych pomysłów jest opracowane i zrealizowane przez firmę Karl Knauer zabezpieczenie przed kradzieżą: dzięki specjalnej składanej konstrukcji skarpeta jest przymocowana do opakowania obustronnymi mocowaniami, a mimo to można wziąć ją do ręki. Dzięki kaszerowaniu matową folią odporną na zarysowania opakowanie nie traci na atrakcyjności, nawet gdy weźmie je do rąk wielu klientów. Wytrzymała powierzchnia i otwarty, uniwersalny wieszak, który umożliwia umieszczenie towaru w POS, zarówno z systemem jedno-, jak i dwubolcowym, a także łatwe zdjęcie go ze stojaka – to cechy bardzo pożądane w handlu.

„Stworzenie opakowań, które przekonają wszystkich – producentów, sprzedawców i klientów – to nasza motywacja i nasz cel” – wyjaśnia Rita Schätzle, projektantka w firmie Karl Knauer KG. „Dlatego już przy pierwszym szkicu myślimy o wszystkich ewentualnościach. Przykładowo tę serię opakowań zaprojektowaliśmy tak, aby cała, szeroka paleta produktów naszego wieloletniego klienta Bauerfeind – w tym segmencie – miała maksymalnie trzy formaty opakowań”. Wybór techniki składania pozwala nie tylko bezpiecznie zapakować różne produkty, ale oferuje dodatkową korzyść: na opakowaniu jest dużo miejsca na informacje o produkcie, nie tylko na zewnątrz, ale także wewnątrz. Nawet artykuły, które trzeba opisać, mogą być zaprezentowane w sposób nowatorski, chroniący zasoby naturalne i środowisko – tego w firmie Karl Knauer jesteśmy pewni.

https://www.bauerfeind.pl/

Newsletter: wiedzieć, co w trawie piszczy