Uderzająco inne innowacje

Zaprojektować opakowanie w taki sposób, by było ono czymś „więcej“ niż tylko osłonką dla znajdującego się wewnątrz produktu. Żeby pozwoliło odczuć nabywcy, że zakupił szczególnie cenny produkt. Jest to wielkie wyzwanie i specjaliści firmy Karl Knauer KG dowiedli w ostatnich latach, że są w stanie tworzyć opakowania, które, gdy chodzi o ich innowacyjność, wciąż jeszcze szukają sobie równych na rynku. Wielokrotnie odznaczane krajowymi i międzynarodowymi nagrodami, opakowania te zaskakują swoimi efektami haptycznymi, optycznymi i słuchowymi. Różnorodne materiały, efekty akustyczne i elektronika drukowana sprawia, że opakowania błyszczą, a możliwości są różnorakie. Pozwól się oczarować uderzająco innymi innowacjami opakowaniami firmy Karl Knauer KG.

Bombay Sapphire
Gdy chodzi o drogie napoje, producenci kładą wielki nacisk na to, by opakowanie podkreślało wartość produktu. Odnosi się to w szczególny sposób do szlachetnego ginu Bombay Sapphire firmy Baccardi. We współpracy z angielską agencją WebbdeVlaan firma Karl Knauer zaprojektowała i wyprodukowała prawdopodobnie pierwsze opakowanie świetlne do wolnej sprzedaży.  Od tamtego czasu firma otrzymała za swoje innowacyjne opakowanie ponad 30 krajowych i międzynarodowych nagród. Jest ono do dzisiaj na rynku opakowań jedyne w swoim rodzaju.
Opakowanie świetlne oparte jest na elektronice drukowanej, tak zwanej technologii HiLight. Gdy potencjalny nabywca w punkcie sprzedaży chwyta na regale i podnosi opakowanie, uruchamia 5-stopniową sekwencję świateł - czarującą i uderzająco inną.

Red Bull Illume
Jeżeli opakowanie świetlne Bombay Sapphire wprawia klienta w podziw swoją sekwencją świateł, to opakowanie Red Bull Illume stanowi wyzwanie dla prawie wszystkich zmysłów. Dla producenta napojów Red Bull firma Karl Knauer KG zaprojektowała „zaproszenie“ do konkursu fotograficznego „Red Bull Illume 2013 Image Quest“. Samo opakowanie, to mała czarna skrzynka. Po otwarciu jej pokrywy słychać kliknięcie wyzwalacza aparatu fotograficznego. Napis „Enlightened“ oświetla dzięki elektronice drukowanej znajdującą się wewnątrz pamięć USB w kształcie aparatu fotograficznego, na którym zapisano zasady konkursu.
Szczególny konkurs wymaga szczególnego zaproszenia – polisensoryczne opakowanie specjalistów z firmy Karl Knauer KG jest zatem właściwym rozwiązaniem. Aż do dzisiaj to szczególne rozwiązanie opakunkowe premiowane jest różnymi nagrodami i wyznacza drogę przyszłości gdy chodzi o packaging. Innowacyjne, polisensoryczne i doskonale zainscenizowane.

Glenmorangie
Znowu szlachetny, długo dojrzewający napój, który zasłużył na szczególną otoczkę: Szlachetne whisky Glenmorangie. Dla niego firma Karl Knauer KG zaprojektowała i wyprodukowała we współpracy z agencją ButterflyCannon z Londynu złożone uszlachetnione rozwiązanie opakunkowe. Ponad 16.000 soczewek hologramowych 3D, lakier hybrydowy UV, nadruk wewnętrzny i logo z natłoczonym reliefem sprawiają, że opakowanie w wyjątkowy sposób przykuwa uwagę, a jednocześnie pokazują, czego jest w stanie dokonać technika opakunkowa. Oprócz uderzająco innej optyki i dzięki uszlachetnionej powierzchni, dotknięcie opakowania staje się doświadczeniem haptycznym.
Również ta innowacja została w międzyczasie nagrodzona i stała się częścią całego szeregu czarujących innowacji opakunkowych z Biberach.

Bauerfeind
Produkt, który pomaga. I musi pasować. Dla linii produktów sportowych firmy Bauerfeind firma Karl Knauer zaprojektowała stosowne opakowanie. Co jest w nim szczególnego? Już strona haptyczna przekonuje: matowy lakier soft-touch pozwala klientowi wstępnie odczuć, jak przyjemny jest w noszeniu znajdujący się wewnątrz bandaż sportowy. Tutaj łączy się z sobą estetyka opakowania z estetyką produktu, jedna wskazuje na drugą i podnosi jej wartość. Dalsze uszlachetnienie, lakier UV Spot: Chodzi tutaj o prawdziwy produkt premium. Pomyślano również o aspekcie przyjazności dla użytkownika: innowacyjna, w pełni zintegrowana zawieszka z eurootworem, funkcja przesuwu wraz z blokadą i z otworami na palce do łatwiejszej, innowacyjnej obsługi.
Nie muszą to być opakowania do napojów: opakowanie wykonane dla firmy Bauerfeind pokazuje bardzo dosadnie obszerną, przez lata uzyskaną kompetencję firmy Karl Knauer KG w prawie wszystkich obszarach projektowania i produkcji opakowań. Rozumie się samo przez się, że również uderzająco inne opakowanie Bauerfeind zostało już nagrodzone.

Bombay Sapphire – Opakowania OLED
Karl Knauer prezentuje w kooperacji z firmą INURU GmbH prawdopodobnie pierwsze na świecie świetliste opakowanie z wydrukowanymi, elastycznymi, organicznymi diodami świecącymi (OLED). To opakowanie jest następnym logicznym krokiem firmy, gdyż stanowi ono dalszy krok w rozwoju technologii „HiLight – printed electronics“. Diody OLED, to samoświecące, powierzchniowe źródła światła o grubości kilku nanometrów, na które składają się półprzewodniki organiczne. Można je w pełni wydrukować ze wszystkimi komponentami elektronicznymi łącznie z bateriami. W porównaniu z elektroluminescencją, diody OLED są 100-500 razy jaśniejsze, wymagają jedynie ułamka energii, są ultra cienkie, elastyczne i tańsze.
W przyszłości będzie można wyposażyć w świetliste, animowane obrazki, loga i teksty opakowania, ekrany, materiały POS, materiały reklamowe, a nawet etykiety butelek – to rewolucja marketingu produktów.