Zamknij

Innowacja w zakresie inteligentnych opakowań Stella Artois

Mocny, wszechstronny pakiet

 

Nowe opakowanie Stella Artois, opracowane przez specjalistę od opakowań Karla Knauera i wdrożone wspólnie z firmami Krones AG i AB InBev, od lutego budzi zainteresowanie brytyjskich miłośników piwa: ponieważ karton z zaokrąglonymi rogami i wyszukanym wykończeniem farbą sprawia, że nie można przejść obojętnie obok marki piwa premium Stella Artois, która jest sprzedawana przez największą na świecie grupę piwowarską AB InBev. Karl Knauer zaprojektował teleskopowy uchwyt, dzięki któremu dwanaście butelek reliefowych o pojemności 0,33 l w 6,5-kilogramowym opakowaniu można bezpiecznie i wygodnie przetransportować do domu. Uchwyt ten - podobnie jak całe opakowanie - nie wymaga żadnych wzmacniających pasków z tworzywa sztucznego, dzięki czemu jest szczególnie łatwy do uchwycenia i przyjazny dla środowiska.

Po dotarciu do domu lub na imprezę karton można podzielić na dwie połowy wzdłuż perforacji 360 stopni. Dolna komora trzyma wszystkie butelki razem i może być wykorzystywana, po przesunięciu zintegrowanych powierzchni bocznych do wewnątrz, jako taca. Gdy opakowanie jest puste, karton typu kraft, pochodzący ze zrównoważonych zasobów europejskich i produkcji certyfikowanej Forest Stewardship Council® (FSC®) / Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes™ (PEFC™), można łatwo poddać recyklingowi wrzucając go do pojemnika na papier.

Tak szczegółowo jak obsługa została przemyślana pod kątem klienta, tak samo sprytnie został zaprojektowany proces pakowania: ponieważ przy tym projekcie szczególnym wyzwaniem było zagwarantowanie wymaganej dużej prędkości pakowania przy okrągłych rogach, a raczej pomimo okrągłych rogów. Płaski wykrój, tzw. „Body”, musi być wzniesiony, uformowany, wypełniony i wreszcie zamknięty.

„Takie mamucie projekty można zrealizować tylko w zespole. Wspaniałe było to, że podczas realizacji tego zadania od razu rozwinęliśmy ducha zespołowego całej firmy. Współpraca pomiędzy trzema partnerami projektu była bardzo otwarta i każdy w zespole przyczynił się do tego, że projekt został zrealizowany wyjątkowo szybko, bez zbędnej biurokracji i z sukcesem”, mówi Hubert Wernet, szef działu innowacji w firmie Karl Knauer, opisując współpracę przy realizacji tego zadania. „Przyniosło to naprawdę dużo radości i orzeźwienia, jak jedna z butelek Stella Artois, włożonych do naszego kartonu”.

Opakowanie na butelkę Stella Artois z teleskopowym uchwytem
jpg (3 MB)
Opakowanie na butelki dla Stella Artois z perforacją 360 stopni
jpg (1 MB)
Opakowania butelek dla Stella Artois z zaokrąglonymi narożnikami
jpg (2 MB)
Newsletter: wiedzieć, co w trawie piszczy