Karl Knauer zdobywa WorldStar Award 2022 i dobija do setki
Setna nagroda dla opakowania szczoteczki do zębów bez plastiku
1. Nagroda w kategorii „Health and Personal Care”
Międzynarodowe jury branżowe przyznało nagrodę temu specjaliście w dziedzinie opakowań ze Szwarcwaldu, w tym roku wspólnie z GSK Consumer Healthcare id M+C Schiffer, za opakowanie szczoteczek do zębów marek Dr. Best i Aquafresh w kategorii „Health and Personal Care”. Nagrodzone opakowania blistrowe z kartonu są całkowicie pozbawione plastiku i składają się ze zrównoważonych i pochodzących z recyklingu materiałów. Dzięki tej zmianie i zastąpieniu nakładki z tworzywa sztucznego można zaoszczędzić do 325 ton plastiku rocznie.
Projekt z perspektywą
Wyjątkową cechą produktu jest innowacyjne okienko, które nadal ukazuje charakterystyczną, ruchomą główkę szczoteczki, ale zostało wykonane ze zrównoważonych włókien celulozowych. Ma to decydującą zaletę nie tylko dla przedsiębiorstw, ale również dla konsumentów: opakowanie można wyrzucić w całości do kontenera na papier, bez rozdzielania jego elementów. Projekt ten pokazuje, w jakim kierunku zmierza branża opakowań. Coraz więcej producentów, także w branży kosmetycznej i zdrowotnej, reaguje na popyt na zrównoważone opakowania i wybiera rozwiązania, w których nie ma tworzyw sztucznych. A jeżeli, jak to się dzieje w przypadku opakowania firmy Karl Knauer, dodatkowo spełniają one wszystkie kryteria w zakresie efektu reklamowego, wrażeń dotykowych i wygody, to oprócz zainteresowania kupujących zyskują także uznanie branży. Nie przypadkiem rozwiązanie to zostało już uhonorowane Niemiecką Nagrodą Opakowań 2021 oraz European Carton Excellence Award 2021.
Różne wyróżnienia są warunkiem dla nominacji do WorldStar Award. Konkurs ten dopuszcza bowiem tylko opakowania, które wcześniej zdobyły jakąkolwiek nagrodę w krajowym lub międzynarodowym konkursie. Łącznie w bieżącym roku zgłoszono 440 rozwiązań opakowaniowych z 37 krajów – dlatego osoby odpowiedzialne w firmie Karl Knauer tym bardziej cieszą się z faktu znalezienia się w gronie zwycięzców po raz kolejny – łącznie, jak już wspomniano, udało się to już sto razy od 2006 roku.